آخرین اخبار

26. بهمن 1399 - 0:28   |   کد مطلب: 39477
نماینده مردم تویسرکان با اشاره به ساخت ایستگاه قطار مسافربری در روستای باباکمال این شهرستان، گفت: مسافت فعلی تویسرکان تا ایستگاه 30 کیلومتراست، بنابراین با توجه به اینکه یک مسير ميانبر برای دسترسی راحتتر نیاز است، پیگیر شدیم تا ایجاد این مسیر به مسافت 10 کیلومتر از روستاهاى دارانى و بوستاندر در دستور كار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ از مهمترین مسائل مرتبط با توسعه و پیشرفت یک شهرستان، توسعه راه های موصلاتی و برخورداری مردمان آن منطقه از مسیرهای مناسب جاده ای و ریلی است.
سال ها پیش ها مسیر راه آهن غرب کشور و راه آهن ملایر به همدان از روستای باباکمال در تویسرکان عبور می کرد، با این وجود مردمان این دیار از یک ایستگاه قطار مسافربری محروم بودند و به گفته محمدمهدی مفتح نماینده مردم این شهرستان، از ابتدای کار، از پیش بینی یک ایستگاه در این روستا دریغ شده بود.
بالاخره با پیگیری های همین نماینده، پای کارشناسان راه و شهرسازی برای ایجاد ایستگاه قطار مسافربری به روی این ریل باز شد و مفتح توانست وزارتخانه مربوطه را مجاب کند که داشتن این ایستگاه، مطالبه به حق تویسرکانی هاست و باید محقق شود.
در این باره نماینده مردم تویسرکان به خبرنگار رودآور؛ گفت: در مسیر راه آهن غرب کشور در خط ملایر ـ همدان، با وجود آن که خط از شهرستان تویسرکان عبور می کرد، نه ایستگاه مسافربری در نظر گرفته بودند و نه اعتبار و بودجه ای، با این وجود با رایزنی های انجام شده در سه چهار سال گذشته این مهم محقق شد و امروز شاهد تکمیل و آماده بهره برداری از ساختمان اصلی این ایستگاه در روستای باباکمال هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا دستگاه های متولی به روند تکمیلی و نهایی پروژه ایستگاه باباکمال سرعت بیشتری بخشند که تا پایان سال شاهد راه اندازی آن شویم.
نماینده مردم تویسرکان به مسافت فعلی 30 کیلومتری شهر تا ايستگاه راه آهن باباكمال اشاره کرد و افزود: بنابراین با توجه به اینکه ایجاد یک مسير برای دسترسی راحتتر و مناسبتر به این ایستگاه از مطالبات به حق مردم است، پیگیر شدیم تا مسیر میانبری به مسافت 10 کیلومتر از روستاهاى دارانى و بوستاندر در دستور كار قرار گیرد.
مفتح در ادامه عنوان کرد: برای محور گنجنامه که مسیری توریستی محسوب می شود ردیف بودجه در نظر گرفته شده و امیدواریم به زودی و در سال های پیش رو توفیقاتی در این زمینه نصیب تویسرکانی ها شود.
به گزارش رودآور؛ کار ساخت ایستگاه باباکمال این روزها به پایان رسیده است و به زودی با بهره برداری از راه دسترسی مناسب به آن و همچنین در کنار چهارخطه شدن دو محور تویسرکان ـ جوکار ـ همدان و تویسرکان ـ کنگاور می توان امید داشت که از نظر اقتصادی، فرهنگی و توریستی منافعی خوبی برای مردم این دیار داشته باشد.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان