آخرین اخبار

27. بهمن 1399 - 6:55   |   کد مطلب: 39483
رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان با بیان اینکه اعتبار لازم به منظور تملک زمین برای ایجاد دوربرگردان تقاطع فرسفج جذب شده، گفت: از کشاورزان دو روستای کریم آباد و قلی لاله می خواهیم برای مشخص کردن مرز زمین خود اقدام کنند تا پس از‌ تملک دوربرگردان ساخته و از تصادفات کاسته شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اواسط دی ماه در این مجموعه خبری گزارشی با عنوان "سه راهی فرسفج یا جاده مرگ؟ آیا در تعریض و ساخت سه راهی فرسفج خطای مهندسی رخ داده؟"  منتشر شد که در آن آمده بود؛ تعریض سه راهی فرسفج از تویسرکان به فرسفج از سمت راست انجام شده، اما از سه راهی فرسفج به بعد و به سمت کنگاور تعریض را از سمت چپ انجام داده اند! آیا در اجرای این پروژه خطای مهندسی رخ داده؟ در هر صورت استفاده از نیوجرسی، چراخ چشمک زن و خطی کشی استاندارد می تواند راه حلی موقت برای ایمن سازی این محور باشد و اگر خطایی رخ نداده مسئولان پروژه درخصوص تعیین تکلیف وضعیت خطرناک این تقاطع خود را پاسخگوی افکار عموم بدانند.

پس از آن با ورود محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس و دعوت او از مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان بالاخره اصلاح موقت نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت و مفتح در پاسخ صریح و سریع به مطالبت مردمی درباره ارائه راهکاری برای رفع نقاط حادثه خیز سه راهی فرسفج، گفته بود: در ابتدا باید با راه حلی سریع و کوتاه مدت همچون نصب روشنایی و تعریض مناسب در یکی دو ماه، ایمنی تقاطع این محور تأمین شود و بعد از آن به صورت اصولی ادامه پروژه تا بهره برداری کامل از آن در دستور کار قرار گیرد.

و حال به گفته «حمیدرضا ظاهری» رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان این مهم   یعنی اصلاح نقاط حادثه خیز تقاطع فرسفج در بهمن ماه محقق شده است.

اما بازهم این محور مشکلاتی دیگر دارد و رانندگان در مسیر از طولانی بودن فاصله دوربرگردان تا این تقاطع گلایه مند هستند و با ارسال پیام های متعدد و یا تماس های تلفنی خواستار پیگیری مطالبه دیگر خود شدند.

از این رو به سراغ یکی از مسئولان متولی رفتیم تا بدانیم چرا در حوالی این سه راهی دوربرگردانی که باید، ایجاد نمی شود تا با جان رانندگان و ترددکنندگان در این مسیر بازی نشود.

در این باره«حمیدرضا ظاهری» رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: ما به وعده خود در خصوص اصلاح موقت نقاط حادثه خیز و نصب روشنایی و نیز اقدامات مناسب دیگر برای تقاطع فرسفج عمل کردیم.

وی با بیان اینکه دو دور برگردان موجود در دو محور منتهی به این تقاطع یک تا چند کیلومتر فاصله دارند و سبب گلایه مندی مردم شده، اظهار کرد: در حقیقت رانندگان در مسیر تویسرکان ـ فرسفج در زمان نیاز به دور برگردان، باید سه راهی را پشت سر گذاشته و یک کیلومتر جلوتر دور بزنند و یا اینکه رانندگان در مسیر فرسفج ـ کنگاور باید حدود سه کیلومتر طی کرده و در حوالی روستای فریازان دور بزنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان افزود: برای حل این مشکل و ایجاد دوربرگردان نزدیکتر به تقاطع فرسفج چند ماهی بیشتر است که متراژ زمین، نحوه ایجاد دوربرگردان و ارزیابی ها به طور کامل انجام و حتی اعتبار آن تأمین شده، اما متأسفانه با مشکل تملک زمین در این بخش مواجه شده ایم.

ظاهری تصریح کرد: دوربرگردانی که به دنبال ساخت آن هستیم در روبروی روستای کریم آباد واقع می شود و زمین های مربوطه نیز متعلق به کشاورزان این روستا و قلی لاله‌ است، ما طور دقیق نمی دانیم که زمین ها مربوط به کدام کشاورز است. وی عنوان کرد: از این رو بارها خواستیم تا کشاورزان منطقه بیایند و نسبت به مقدار زمین هایی که دارند تعیین تکلیف کنند تا ما پس از مشخص شدن مرز زمین هایشان، هزینه تملک را طبق آنچه که کارشناس رسمی دادگستری اعلام می کند پرداخت کنیم.

سرپرست اداره راه و شهرسازی افزود: از دهیاران و اعضای شورای این دو روستا و یا خود کشاورزان می خواهیم تا با شناختی که دارند متراژ و صاحبان زمین را مشخص کنند تا برای تملک و در نهایت ایجاد دوربرگردان مشکلمان برطرف شود. ظاهری تاکید کرد: اگر این مهم محقق شود بی تردید هم به نفع عموم است و هم در نهایت از میزان تصادفات کاسته می شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان