آخرین اخبار

3. اسفند 1399 - 22:45   |   کد مطلب: 39517
خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه شایعه گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: این خبر به طوری که عنوان شده صحت ندارد و گفت‌وگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولویت ما آزادی زندانیان ایرانی در ایالات متحده آمریکاست که عمدتا بدون جرم آشکار و در فرآیند‌های غیر حقوقی دستگیر شده  و در زندان‌های ایالات متحده در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

خطیب زاده گفت: پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا پیام‌هایی از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در کشورمان و برخی از وزرای خارجه کشور‌ها درباره آمادگی آن‌ها برای پیگیری این موضوع دریافت شده است. ما هم در پاسخ به آن‌ها گفته‌ایم که اولویت آزادی زندانیان ما در آمریکاست.

وی در پایان یادآور شد: ما به آن‌ها گفته ایم که برای آزادی تمام زندانیان خود در ایالات متحده آمادگی داریم، اما هیچ گفت‌وگوی مستقیمی وجود نداشته و این موضوع از اساس کذب است.

گفتنی است، سالیوان امروز گفته بود که ایران و آمریکا درباره آزادی بازداشت‌شدگان آمریکایی با یکدیگر به صورت «مستقیم» وارد گفت‌وگو شده‌اند.

اینجا کلیک نمایید

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان