آخرین اخبار

5. اسفند 1399 - 6:41   |   کد مطلب: 39526
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از ثبت ملی آبشار اللو سرکان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

 «اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در آخرین جلسه شورای ثبت ملی میراث طبیعی که سوم اسفندماه جاری برگزار شد، پیشنهاد ثبت ملی آبشار اللو در زمره میراث طبیعی مورد تصویب اعضاء واقع شد.

وی اظهار کرد: آبشار اللو یکی از آثار طبیعی بی نظیر و چشم نواز شهرستان تویسرکان است که به واسطه قرار گرفتن آن در دل باغات و کوه های بسیار زیبای منطقه سرکان، همواره میزبان گردشگران، طبیعت گردان، کوهنوردان و سنگ نوردان از اقصی نقاط کشور است‌. 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: قبل از ثبت ملی آبشار اللو، آثار طبیعی دیگری در شهرستان ازجمله چنار باغوار، چنار کمربسته سرکان و چنار روستای قلعه نوروز نیز در سال های گذشته در فهرست آثار طبیعی به ثبت ملی رسیده بودند.

به گزارش رودآور؛  آبشار بسیار زیبای اللو در میان دره ای سرسبز در دو کیلومتری شمال شرق شهرستان سرکان واقع است.برای رسیدن به آبشاراللو باید حدود 35 دقیقه در جاده خاکی و از بین صخره های پرطراوت و سرسبز با درختانی سر به آسمان کشیده حرکت کنیم.

 این آبشار از ارتفاعات سیاه کمر واقع در سلسله جبال الوند سرچشمه گرفته و پس از ریزش به دره سیرکان رودخانه سرکان را تشکیل داده و مورد مصارف کشاورزی در این دره قرار می گیرد. با توجه به بارش ها فروردین و اردیبهشت ماه زیبایی خاصی به این منطقه می بخشد و پر است از آرامش.

گفته شده ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و در ارتفاع 2 هزار و 330 متری از سطح دریا واقع است.

انتهای پیام/ز

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان