آخرین اخبار

17. اسفند 1399 - 7:18   |   کد مطلب: 39580
رئیس اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان با بیان اینکه کتابخانه سیدشهاب با پیگیری های مفتح نماینده مردم شهرستان در بازه زمانی کمتر از سه ماهه ساخته شد، گفت: این روستا سال گذشته به عنوان برتر روستای دوستدار کتاب دست یافت.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز هفدهم اسنفندماه، سالروز تأسیس نهاد كتابخانه های عمومي كشور است.میزان سطح آگاهی هر کشوری را به واسطه توجه و اهتمام آنان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می دانند.

در این میان می توان در کشور و استانمان، تویسرکان را جزء پیشرو ها در اشاعه این فرهنگ مهم معرفی کرد، چنانچه کتابخانه عمومی شهید مدنی این شهرستان نخستین کتابخانه استان همدان است که کتابدار آن به نام مرحوم سلیمی بود و نام فراهانی را به عنوان نخستین عضو کتابخانه استان همدان ثبت کرده اند.

همچنین ناگفته نماند که نخستین کتابخانه عمومی، کتابدار و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان استان سال 94 در این شهرستان تأسیس شد.

و اما امروز اهالی روستای سیدشهاب نیز از نعمت کتابخانه ای غنی بهره می می شوند.

در این باره «مهدی کریمی» رئیس اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: كتابخانه جديدالتأسیس بعثت روستای سيد شهاب با پیگیری های مفتح نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی امروز افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و در زیربنای ۱۳۰ مترمربع در بازه زمانی کمتر از سه ماه و از محل اعتبارات بانک پاسارگاد ساخته شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان افزود: میزان هزینه اولیه برای عملیاتی شدن این پروژه 6 میلیارد و 900 میلیون ریال و مبلغ لازم برای خرید تجهیزات و منابع آن افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

کریمی با بیان اینکه زمین طرح مورد نظر توسط دهیاری به کتابخانه اهدا شده، عنوان کرد: در این کتابخانه بالغ بر ۵ هزار و 100 نسخه جلو کتاب برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی ارائه می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته روستای سیدشهاب به عنوان روستای دوستدار کتاب توانست رتبه برتر کشوری دست یافت و مورد تقدیر وزیر ارشاد و دبیرکل کتابخانه ها قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان همچنین گفت: سال ۸۳ کتابخانه این روستا به عنوان نخستین روستای شهرستان در حسینیه مسجد روستا راه اندازی شد و امروز اهالی آن، صاحب ساختمان مستقل می شوند.

به گزارش رودآور؛ روستای سیدشهاب می تواند به عنوان الگویی برای سایر روستاها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی قدم های مؤثری در ارائه تجربیات بردارد.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان