آخرین اخبار

17. اسفند 1399 - 11:27   |   کد مطلب: 39584
شهردار تویسرکان با بیان اینکه زیرسازی زمین های انتهای آرامستان تویسرکان برای کاشت درختان است نه ایجاد قبر، گفت: پیشنهاد جانمایی آرامستان جدید شهر در محوطه امامزاده ناصر(ع) از سوی فرمانداری بوده و نه شهرداری و البته این محوطه برای ساخت آرامستان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ پس از عدم اهتمام فرماندار تویسرکان به وعده داده شده درخصوص تعیین تکلیف آرامستان جدید شهر، این روزها کوچکترین تغییر و تحول در پیاده راه ها، معابر و خیابان های اطراف آرامستان زیر ذره بین همشهریان رفته است و ابراز نگرانی می کنند، چرا که این آرامستان دیگر ظرفیت ایجاد قبر جدید را ندارد.

به تازگی در یکی از پیام های مردمی که برای این مجموعه خبری ارسال شده آمده که؛ " سلام متاسفانه همچنان شاهد از بین بردن پیاده روها و فضای سبز بهشت زهرا و تبدیل آن به مکانی برای ایجاد قبر جدید و همچنین نزدیک تر کردن قبرستان به منطقه مسکونی و خانه های مردم هستیم. واقعا چه چیزی مانع از آن شده که تویسرکان هم مانند همه شهرهای کشور بهشت زهرا را از داخل شهر به بیرون انتقال نمیدند؟!! چرا در حالی که قانون به صراحت تذکر داده که باید آرامستان به بیرون شهر انتقال پیدا کند در تویسرکان آرامستانی که دیگر تقریبا به خانه ها چسبیده را هر روز قبر هاش را یشتر میکنند؟!!"

در واکنش به این مطلب، همشهری دیگری عنوان کرد: "حق با شماست باید آرامستان تویسرکان انتقال داده شود، اما نه به مکان امامزاده ناصر(ع) چرا که در آنجا هم قوانین بهداشتی آرامستان ها رعایت نشده و نه به امامزاده کوه سرابی چرا که به شهر باز هم نزدیک است.این فرماندار تویسرکان پس کی می خواهد جواب ما مردم را بدهد خدا داند."

ناگفته نماند که11 آذر ماه سال جاری فرماندا تویسرکان مدعی شد؛ "جانمایی آرامستان جدید شهر تویسرکان در امامزاده ناصر(ع) یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود." از آن روز و آن وعده تاکنون سه ماه و پنج روز می گذرد، اما خبری از تحقق حرف های این مقام دولت روحانی نیست که نیست! مردم، ولی نعمتان نظام هستند، خدمت به این مردم اولویت چندم مسئولان است؟

در این باره «احسان پیری» شهردار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: برای احترام به خواسته و مطالبه اهالی عزیز مساکن مهر تصمیم به کاشت درخت ما بین بهشت زهرای تویسرکان و آن منطقه داشتیم و این روزها طرح مورد نظر عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان در منطقه ای که آن همشهری در پیام ارسالی عنوان کرده، قرار نیست قبری ایجاد شود، بلکه مجدد می گوییم که آنجا برای کاشت درخت زیرسازی شده که بتوانیم تا حدودی دید مناسب تری برای اهالی خوب مساکن مهر با ایجاد فضای سبز مهیا سازیم.

شهردار تویسرکان درباره آخرین وضعیت بررسی جانمایی آرامستان جدید این شهر هم عنوان کرد: پیشنهاد ایجاد آرمستان شهر در محوطه امامزاده ناصر(ع) از سوی شهرداری نبوده، بلکه فرمانداری این مسئله را پیگیری می کند.

پیری تصریح کرد: هرچند که باید منتظر نظر کارشناسان بمانیم، اما تحقیقات اولیه نشان می دهد که محوطه امامزاده ناصر(ع) به دلایل متعدد بهداشتی و اجتماعی مکان مناسبی برای ساخت آرامستان جدید تویسرکان نیست.

به گزارش رودآور؛ امید آن که فرماندار تویسرکان در پایان عمر دولت، این روزها خود را پاسخگوی افکار عموم بداند و درباره مسئله جانمایی آرامستان جدید هرچه زودتر تصمیم نهایی را البته با اعلام ریز به ریز نظرات کارشناسان و اسامی آنان بگیرد تا اجساد مردگان سرگردان نشوند. انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان