آخرین اخبار

15. فروردين 1400 - 7:16   |   کد مطلب: 39708
تویسرکان سال گذشته با قرار گرفتن عمده ماه ها در وضعیت قرمز کرونایی در فهرست شهرستان های پیشتاز در این وضعیت بود و امسال نیز هنوز چند روز از بهار نگذشته که باز روزگار کرونایی اش را قرمز اعلام کرده اند و همچنان متولیان امر در این خصوص تدبیری نیاندیشده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان به تازگی گفته که شمار بیماران کرونایی بستری (از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌ های اسدآباد ۳۸۸، بهار ۶۳۵، تویسرکان ۶۹۳، رزن ۴۷۹، درگزین ۲۰۳، فامنین ۱۹۷ و کبودراهنگ ۶۹۶ نفر است.

او همچنین عنوان کرده که؛ شهرستان های نهاوند و تویسرکان در وضعیت قرمز، کبودراهنگ و فامنین در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان دیگر استان در شرایط زرد و کرونایی قرار دارند.

و اما تویسرکان سال گذشته بیش از 6 ماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و با این دست فرمانی که ستاد مبارزه با کرونا و گاه گاهی عدم همراهی مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی گرفته تاکنون، به نظر اگر چاره ای عاجل اندیشیده نشود، در سال جاری نیز گویا قرار است همچنان در وضعیت پرخطر کرونایی یعنی قرمز باشد.

عادی انگاری ها از سوی برخی متولیان امر درخصوص کم توجهی به شلوغی های بازار شب عید و یا تشکیل صف های طولانی و متعدد برای مرغ و روغن از عواملی است که زمین ساز آن به نوعی برخی دستگاه های دولتی بودند و منجر به تجمع مردم برای مایحتاج خود شد.

همچنین عدم ارائه و اجرای برنامه های عملیاتی درست درخصوص فرهنگ سازی در سطح جامعه با هدف مبارزه اصولی با کرونا از سوی ستاد مبارزه با این ویروس منحوس در تویسرکان هم مزید بر علت شد تا تعدادی از مردم برای اجرای پروتکل های بهداشتی چندان خود را مقید ندانند.

از سویی دیگر کم توجهی و عدم تذکر به بانیان برگزار کننده مجالس عروسی و عزا در این شهرستان نیز سبب شده که گاها این مراسم ها به واسطه برخی از مسئولان یا بستگان درجه یک آنان برگزار شود و رسانه ای هم‌جرات ندارد به این مسئولان بگوید بالای چشمتان ابرو است وگرنه با شکایت این عده روبرو می شود که وامصیبتا رسانه فلان شده سیاه نمایی می کند و این گونه هم اینان با تدبیرهای سوخته خود کم کاری های خود و بعضا دیگر مشکلات شهرستان را به گردن آن رسانه مطالبه گر می اندازند.

ناگفته نماند که حضور ده ها هزار مسافر نوروزی از شهرها و استان های مختلف و مسائلی از این دست همه و همه از مدیریت ضعیف برخی مسئولان در مبارزه جدی با کرونا نشات گرفته که روزگار شهرستان ۱۰۳ هزار نفری تویسرکان را این گونه در وضعیت قرمز کرونا قرار داده است.

امید آن که فرماندار تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان با همکاری و هماهنگی دیگر ارگان ها و دستگاه ها برای مبارزه با این ویروس خطرناک چاره ای اندیشیده و با برنامه ریزی جامع و کامل و البته برنامه راهبردی و عملیاتی و تدبیرهای سوخته وارد کارزار شوند و در این زمینه به گونه رفتار کنند تا با جلب اعتماد مردم آنان را نیز در اجرای مصوبات بهداشتی همراه سازند و دیگر در سال ۱۴۰۰ لااقل مردم مظلوم این شهر روزگار خود را با ماه های کمتر کرونایی سپری کنند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان