آخرین اخبار

28. فروردين 1400 - 7:26   |   کد مطلب: 39762
مطالبه مردم تویسرکان این است که دو هیئت اجرایی و نظارت از آن جا که به گزارش های مستدل و مستند از سوی مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، دادگستري، نیروی انتظامی و ثبت احوال دسترسی دارند و از تخلفات، پاکدستی و پاکی و ناپاکی رفتار و اعمال همگان بیشتر مطلع هستند، تصمیم قاطعی بگیرند و از ورود نااهلان به عرصه انتخابات جلوگیری کنند تا باز آبروی این شهر کوچک به خاطر کشمکش های درون شورایی نرود!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ کشمکش های شورای شهر تویسرکان در چهارسال گذشته بر کسی پوشیده نیست، از مردم کوچه و بازار گرفته تا مراجع نظامی و انتظامی، امام جمعه، دادگستری شهرستان و استان و دیوان عدالت اداری و شکایت های متعدد اعضای اصلی و علی البدل از یکدیگر!

مردم این شهر گویا دیگر عادت کرده اند که هنگام مراجعه به شورا به جای یافتن مرجعی برای رفع مشکلات خود در حوزه شهری  یا با بالارفتن صدای فلان عضو روبرو می شدند یا با درب بسته شورا.
* کشکمش های شورای شهر تویسرکان شهره است!
چرا شورایی که باید محلی برای رسیدگی به امور شهری مردم باشد اوضاع و احوالش به اینجا کشیده شد که عمده خبرگزاری ها از ایرنا، تسنیم، فارس و ایسنا گرفته تا رسانه های محلی مدام از جر و بحث های بی پایان و شکایت و شکایت بازی این اعضا حرف ها به میان آوردند و خبرها نوشتند.
گاهی صدا و سیمای همدان تصاویری از درب بسته شورا و نامه های مردمی که بدون رسیدگی بر روزی زمین تل انبار شده بود نشان داد و گاهی هم تیتر اول خبرگزاری تسنیم شد؛ "شورای شهر تویسرکان همچنان در گرداب اختلاف ها!"  گاهی دیگر هم ایرنا نوشت؛ "قطار شورانشینان در ایستگاه بلاتکلیفی" و عصر همدان هم عنوان کرد؛ " شورای شهر تویسرکان بی توجه به قانون به دنبال استیضاح شهردار است؟"
*شورایی که آبروی شهر را برد
و بسیار دیگر از این گونه گزارش ها و خبرها و تیترهایی که دل مردم نجیب این شهر را به درد آورد و یکصدا گفتند این شورا آبروی شهرمان را برد! 
تویسرکانی ها خوب می دانند که تضارب آراء و اختلاف سلیقه در بین اعضای یک شورا طبیعی است، اما آیا این صحیح است که این تضارب آراء به گونه ای شود که حتی تصاویر و صداهای خروجی از شورای شهر، نشان از درگیری های های لفظی و بالارفتن صدای اعضاء نسبت به یکدیگر باشد؟ 
قابل تأمل تر آن که مدام اعضای شورای این شهر در طول این چهار سال تغییر می کرد گاهی از هفت نفر عضو، پنج نفر علی البدال بودند و گاهی با شکایتی دیگر، اعضای علی البدال از شورا رانده شده و اعضای اصلی می آمدند، گاهی هم شهردار را استیضاح می کردند و بعد با شکایتی متقابل شهردار به شورا باز می گشت تا جایی که ایسنا در تیتر خبری خود نوشت؛ "بازگشت شهردار تویسرکان بعد از دو ماه کشمکش!"
*نقش هیئت های اجرایی و نظارت بر احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها کجای ماجراست؟
اسکندری دانشجوی تویسرکانی در این زمینه و در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: مگر نه این است که باید دو هیئت‌ اجرایی و نظارت نیم نگاهی به تأیید صلاحیت داوطلبان برای حضور در انتخابات شوراها داشته باشند؟ پس چرا چهار سال گذشته این مسئله رخ نداد؟
*پای نااهلان را به انتخابات شورای تویسرکان باز نکنید
وی تصریح کرد: آیا نباید این دو هیئت به ویژه هیئت نظارت لااقل این بار از آن جا که به گزارش های مستدل، قانونی و مستند از سوی وزارت اطلاعات، دادگستري، نیروی انتظامی و ثبت احوال دسترسی دارند و نسبت به مردم عادی از تخلفات و پاکدستی و ناپاکی رفتار و اعمال همگان بیشتر مطلع هستند تصمیم قاطع تری بگیرند تا از ورود نااهلان به عرصه انتخابات شوراهای شهر تویسرکان جلوگیری کنند؟
*آبروی شهر در گرو بررسی و احراز درست صلاحیت ها از سوی هیئت های اجرایی و نظارت
الوندی از دیگر همشهریان تویسرکان که صاحب مغازه ای کوچک است هم می گوید: آیا اگر فردا روزی باز هم کار مردم بر روزی زمین ماند و دستشان به دلیل کشمکش های شورای شهر در پوست گردو قرار گرفت، نباید هیئت های تأیید صلاحیت و نظارت در برابر این مردم پاسخگو باشند که چرا چنین افرادی را برای رقابت های انتخاباتی تأیید کردید.
وی اظهار کرد: بی تردید اگر مشکلی از شوراها بر این مردم تحمیل می شود مقصر اولیه آن را باید در آن دو هیئت جستجو کرد که از پایه ورود افرادی را که نباید به انتخابات باز می کنند.

به گزارش رودآور، با توجه به اینکه شورای شهر فعلی هرچند توانمندی هایی داشت، اما از آنجا که به طور عمده با حاشیه های فراوان، درگیری های لفظی و کشمکش های متعدد به ویژه در خصوص جا به جایی شهردارها و تعطیلی چندین باره شورای شهر و متضرر شدن مردم از این تعطیلی ها روبرو بود، انتظار می رود در ابتدا دو هیئت اجرایی و نظارت در انتخاب افراد دلسوز برای ورود به عرصه انتخابات دقت بیشتری داشته باشند و بعد ما مردم نیز در انتخاب افراد اصلح چشم و گوشمان را بیشتر باز کنیم و بدانیم هر کسی چه سابقه رفتاری و کاری در کارنامه خود دارد تا با انتخابی درست و وحدت همگان در توسعه شهری سهیم باشیم.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان