آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1400 - 12:31   |   کد مطلب: 39794
نماینده مردم تویسرکان گفت: هرچند که هلندی ها به بهانه تحریم با دریافت هزینه از تحویل سیستم اصلی تصفیه خانه سد سرابی امتناع کردند، اما با پیگیری های انجام شده بالاخره این دستگاه از اسپانیا خریداری و به تازگی بر روی این سایت نصب شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ تصفیه خانه سد سرابی که قرار است آب شرب دو شهر تویسرکان و سرکان و نیزدهستان سید شهاب را تأمین کند، با پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصدی روبرو است.

راه اندازی کامل این تصفیه خانه که به روش BOT در دست ساخت است، نیاز به تجهیزات و دستگاه های متعددی دارد، که بخش اعظمی از آن تهیه و نصب شده است.

با پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در حال حاضر ساخت خطوط انتقال آب از این تصفیه خانه به پایان رسیده و دستگاه های مورد نیاز برای نصب بر روی سایت این پروژه نیز خریداری شده است.

* سیستم اصلی تصفیه خانه سد سرابی تویسرکان از اسپانیا خریداری و نصب شد

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از بدعهدی هلندی ها در تحویل دستگاه اصلی تصفیه خانه حتی با وجود دریافت هزینه، آن هم به بهانه تحریم ایران خبر داد.

وی اظهار کرد: با این وجود پیگیری ها و رایزنی های متعددی انجام شد تا اینکه بالاخره این دستگاه از اسپانیا خریداری و به تازگی بر روی این سایت این تصفیه خانه نصب شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: با توجه به وعده ای که مدیران آب استان داده اند، انتظار می رود در تیر ماه این پروژه به بهره برداری برسد و پیگیری های ما برای محقق شدن مطالبات مردمی همچنان مستمر است.

مفتح تصریح کرد: با بررسی های انجام شده و نظرات کارشناسان پس از بهره برداری از این طرح، نیاز آبی جمعیت شهرهای تویسرکان، سرکان و دهستان سیدشهاب حتی تا دو برابر جمعیت فعلی مرتفع می شود که می تواند زیر ساخت مهمی درخصوص تأمین آب این مناطق باشد.

وی عنوان کرد: برای ساخت این پروژه با برآورده های انجام شده بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: در شرایطی که به دلیل کاهش بارندگی ها احتمال هر گونه تنش های آبی می رود، توجه به فراهم ساختن زیرساخت های آبی در کشور و به تبع در این شهرستان یک ضرورت است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان