آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1400 - 8:53   |   کد مطلب: 39800
گلایه مندی بازاریان از مصوبات غیرکارشناسانه ستاد ملی مبارزه با کرونا که ریاست آن بر عده روحانی است بالا گرفته، دستورالعمل هایی که نظارتی بر اجرای صحیح آن نیست. آنان می گویند: چک ها دست این و آن داریم و مستأجر هستیم، در این میان چرا بانک ها و ادارات با آن همه مراجعه کننده تعطیل نمی شوند و ما را مدام بر لبه تیغ نداری قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نزدیک به ۱۴ ماهی می شود که سونامی کرونا نه تنها جهان بلکه کشورمان را با مشکلات بسیاری روبرو ساخته و این روزها این ویروس منحوس جان های بسیاری را گرفته و تعداد قابل توجهی از هم وطنانمان را گرفتار کرده است.

*مردم، تدبیر روحانی در مواجه با گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی را دیده بودند
از همان روزهای نخستین شیوع کرونا ویروس، ستادی با عنوان ستاد ملی با کرونا در کشور تشکیل شد و رئیس این ستاد هم شد روحانی که مردم هفت سالی می شد مدیریت و تدبیرهایش را در مواجه با موج تورم و گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی دیده بودند!

این ستاد به گفته کارشناسان کشور، گاه تصمیمات کارشناسانه اتخاذ می کند و گاه نیم کارشناسانه و گاهی دیگر به طور کلی غیرکارشناسانه.

از تصمیمات غیر کارشناسانه این ستاد می توان به عدم اتخاذ تصمیمی مناسب برای سفرهای نوروزی سال جاری اشاره کرد که زمینه ساز بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های مربوط به کرونا شد و صدای وزیر بهداشت را هم درآورد.

* نظارتی بر اجرای صحیح مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نیست

و اما برسیم به برخی تصمیمات به ظاهر کارشناسانه ستاد ملی مبارزه با کرونا که در مرحله عملیاتی شدن اراده و نظارتی بر اجرای صحیح آن وجود ندارد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص شهرهای قرمز و نارنجی و بهتر است این روزها بگوییم شهرهای سیاه کرونایی، اعلام می کند که گروه های شغلی فلان و فلان فعالیت نکنند و اما دستورالعمل هایشان ضمانت اجرایی ندارد و آنچه که مشاهده می شود عدم اجرای کامل این مصوبات در نبود برخوردی قاطع با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت است.

به میان کسبه و بازاریان تویسرکانی هم رفتیم و پای درد و دلشان نشستیم. البته با حفظ پروتکل های بهداشتی.

*مصوباتی که برای مبارزه با کرونا ضمانت اجرایی ندارند!

در این باره سوری یکی از مغازه داران تویسرکانی به خبرنگار رودآور گفت: اگر مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به نوعی قانون است و باید همه اجرا کنند، پس چرا در عمل این گونه نیست، در شهرستان ما که عمده این ماه ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته نظارت درستی بر اجرای این مصوبات ندیدیم.

وی اظهار کرد: برخی مغازه داران این مصوبات را دور زده و با کرکره های نیمه باز نیازهای مشتریان خود را برطرف می کنند، تأسف بارتر آن که برخی هم علنی گویا از ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اجازه گرفته و حتی با وجود آن که جزء مشاغل غیرمجاز هستند، به فعالیت خود ادامه می دهند.

این کسبه تویسرکانی افرود: آیا کرونا تنها در پاساژها و بازار تاریخی تویسرکان وجود دارد؟ چرا نباید یک ضمانت اجرایی درستی بر عملیاتی شدن دستورالعمل های بهداشتی باشد؟

*کرونا در بانک ها و ادارات نیست؟

نورعلیئی دیگر کسبه تویسرکانی نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از یک طرف کسبه و بازاریان را تعطیل می کنند و از سویی دیگر به بانک ها و ادارات اجازه فعالیت می دهند، کرونا در بانک ها و ادارات نیست؟

وی تصریح کرد: بانک ها هر روز مملو از جمعیت است و مراجعین بیشتر از مشتریان مغازه ها به هم فشرده اند و پروتکل های بهداشتی در این مکان ها به درستی اجرا نمی شود.

*برخی بازاریان چک ها دست این و آن دارند و برخی دیگر مستأجر هستند

این کسبه تویسرکانی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا م اید و ما بازاریان را که چک دست این و آن داریم و باید وام ها را به موقع پرداخت کنیم و تعدادی از ما نیز مستأجر هستیم تعطیل می کند، اما بانک ها را نه.

نورعلیئی تصریح کرد: اگر بانک ها باز نباشند ما دیگر نگران آن نیستیم که چک هایمان برگشت بخورد، تا کی باید زندگی هایمان به دلیل این سوء تدبیرها به سمت نابودی کشیده شود؟

*یکی به گوش روحانی برساند، بانک ها و ادارات بیشتر از مغازه ها مراجعه کننده دارند

عبدالمالکی از دیگر بازاریان تویسرکانی هم با گلایه مندی از تصمیمات غیر کارشناسانه ستاد مبارزه با کرونا که نمکی بر زخم ها و پیکر بی جان اصناف پاشیده، عنوان کرد: دولت به کارمندانش یک هفته، ده روز حالا کمتر یا بیشتر اجازه دورکاری می دهد، کارمندانی که لااقل خیالشان از حقوق بخور و نمیری که در پایان ماه می گیرند راحت است.

وی با بیان اینکه یکی به گوش روحانی برساند، بانک ها و ادارات بیشتر از مغازه ها مراجعه کننده دارند، اظهار کرد: حضور یک روز در میان کارمندان سبب رفت و آمد بیشتر مردم به ادارات می شود، آن هم به دلیل نبودن کارمندی که باید با او دیدار کنند.

*بازار نمی تواند با اجرای پروتکل های بهداشتی باز باشد؟

این بازاری تویسرکانی افزود: آیا ستاد مبارزه با کرونا شلوغی اداراتی همچون بانک ها، دادگاه ها، دادسراها، تأمین اجتماعی و مطب‌های خصوصی را دیده است؟ اگر دیده پس چرا این مشاغل تعطیل نمی شوند؟

 عبدالمالکی تصریح کرد: چرا باید ما بازاریان تاوان تصمیماتی را بدهیم که به درستی و کامل اتخاذ نمی شود، چرا اجازه فعالیت به ما نمی دهند و نمی گویند شما نیز مانند فلان اداره فعالیتتان را همراه با اجرای دستورالعمل های بهداشتی ادامه دهید؟

* اتخاذ مصوبات کارشناسانه و نظارت بر اجرای صحیح آن راهکاری برای کنترل کرونا

به گزارش رودآور؛ بی تردید کرونا را نمی توان تنها با اعلام دستورالعمل ها، عکس سلفی گرفتن ها و مصاحبه ها مهار کرد، بلکه برای ضربه فنی کردن این ویروس همه گیر و منحوس تصمیمات کارشناسانه، ارده ای جمعی و واحد نیاز است و صد البته نظارتی موشکافانه بر اجرای مصوبات اعلامی و برخورد قاطع با آنانی که مصوبات را دور می زنند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان