آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1400 - 21:54   |   کد مطلب: 39811
فرماندار تویسرکان پس از گذشت ماه ها، با سوءتدبیر، خود را پاسخگوی مردم درخصوص تعیین تکلیف جانمایی آرامستان جدید، رفع چالش مستمر شورای شهر و اجرای صحیح مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ندانسته و مصیبت بارتر آن که به جای کاهش تراکم جمعیت در شهرداری، بانک ها و مواردی از این دست در شرایط کرونایی، دستور به کاهش روشنایی معابر و پارک ها داده که زمینه ساز ایجاد محلی برای معتادان متجاهر می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ سیدرسول حسینی فرماندار تویسرکان اخیراً در کمیسیون بررسی نارضایتی های عمومی شهرستان به بیان بایدها و نبایدهایی پرداخته که در خور تأمل است و در نهایت امر خطاب آن "چه شود" و "چه نشودها" به مدیریت و شرح وظایف مجموعه فرمانداری باز می گردد.

* مصداق آن بایدها و نبایدها خود فرماندار است

 و اما برسیم به حرف های فرماندار تویسرکان که در کانال تلگرامی منتسب فرمانداری و به نقل از یکی از رسانه های محلی منتشر شده است، با خواندن آن مطالب لحظه ای تداعی شد که رهبر انقلاب چند سال پیش به دنبال گزارش روحانی به او فرمودند؛ "مصداق این بایدها خودشان هستند."

فرماندار تویسرکان گفته؛ "حضور سه روزه رئیس تعزیرات حکومتی رضایت بخش نیست و  پرونده های تعزیراتی عقب مانده است."

*چاره مشکلات مدیر پروازی به دست مقام ارشد دولت است نه کسی دیگر

برادر جان مردم خودشان خوب متوجه هستند "عدم حضور مستمر رئیس یک اداره شرایط مطلوبی را به دنبال ندارد."، برای همین است که مشکل را با فرمانداری مطرح کردند و پیگیری را از شما خواستار بودند نه آن که بیایید و تنها مطرح کنید و پیگیری هایی که باید نشود.

اینکه اگر مدیری پروازی است و بالاجبار رفت و آمد می کند، بررسی کنید یا پرونده اش را تحویل داده و مدیری دیگر جایگزین کنید و یا اینکه با مهیا ساختن امکانات لازم شرایط اسکان او را فراهم سازید.

* پاک کردن صورت مسئله/ فرماندار تویسرکان دستور به کاهش روشنایی معابر داد!

جالبی ماجرا به آنجایی باز می گردد که فرماندار تویسرکان به طور رسمی "بر به حداقل رساندن روشنایی معابر و پارک ها در ایام ماه مبارک با توجه به شرایط کرونایی در شب ها" تأکید کرده است!
جناب حسینی! چرا صورت مسئله را پاک می کنید؟ آیا نمی شود برای ممانعت از حضور مردم در پارک ها به دلیل شرایط خاص کرونایی، برنامه های فرهنگی و اقناعی صحیحی طرح ریزی و عملیاتی کنید؟ تا مجبور به این گونه اعلام دستورات نباشید.

مضاف بر آن که اگر روشنایی پارک ها کم شود، آیا محلی مناسب برای معتادان متجاهر بیشتر نمی شود؟

حتی اگر کاهش روشنایی پارک ها توجیهی داشته باشد، لااقل چرا دستور به کاهش روشنایی معابر داده اید؟ اگر شبی نیمه شبی، با این اوضاع و احوال به شدت قرمز کرونایی تویسرکان، بیماری بالاجبار بخواهد از معابر برای رسیدن به بیمارستان چه سواره و چه پیاده عبور کند، اگر به دلیل تاریکی شب، اتفاق ناگوار دیگری برای او رخ دهد چه کسی پاسخگو می شود؟

این مسئل همه نشأت گرفته از سوء مدیریت و ضعف عملکردی فرماندار تویسرکان نیست؟ حسینی به جای آن که بیاید به مسئله کاهش تراکم جمعیت در شهرداری، بانک ها و مواردی از این دست بیاندیشد دستور به کاهش روشنایی پارک ها داده است؟

* بازهم فرماندار تویسرکان پاسخگوی نارضایتی های عمومی نشد

از این بایدها و نبایدها که مردم خواستار پیگیری آن از سوی مجموعه فرمانداری شده اند و اما آنان پیگیری را به مجموعه های دیگر سپردند، می گذریم و می رسیم به اصل طلب؛ اینکه فرماندار تویسرکان به مشکلات اساسی شهرستان  که نارضایتی گسترده عمومی را در برداشته نپرداخت و برای آن همه گلایه مندی از جمله وضعیت آشفته شورای شهر، عدم تعیین تکلیف جانمایی آرامستان جدید و مواردی از این دست خود را پاسخگوی افکار عموم ندانست و شفاف سازی نکرد.

* ماه ها از وعده یک ماهه فرماندار برای تعیین تکلیف آرامستان تویسرکان می گذرد، اما خبری نشد

مردم به خوبی به یاد دارند که 11 آذر ماه سال 99 فرماندار تویسرکان با قاطعیت تمام گفته بود که؛" جانمایی آرامستان جدید شهر تویسرکان در امامزاده ناصر(ع) یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود." از آن وعده تا به امروز نزدیک به پنج ماه می گذرد، اما خبری از تعیین تکلیف آرامستان جدید تویسرکان نشد و همچنان نارضایتی های عمومی از کمبود و به نوعی نبود قبر و استفاده از معابر و پیاده روهای قبرستان فعلی برای دفن اموات باقی مانده است.

*آیا چاره ای برای پایان بخشیدن به چالش هاش شورای شهر تویسرکان اندیشیده شد؟
همشهریان تویسرکانی بارها از فرماندارشان به عنوان مقام ارشد دولت خواسته بودند تا چاره ای به حال چالش ها و تنش های مستمر شورای شهر و شهرداری بیاندیشد، که این گونه نشد و همچنان خبرهایی از شکایت و دعواهای لفظی آنان به گوش می رسد.

مسئله بعدی نارضایتی عمومی نسبت به حقوق شهروندی در خصوص ماجرای چرای گوسفندان در میادین و بلوارهای شهر است که هنوز مجموعه فرمانداری، زیرمجموعه های خود را برای رفع این مشکل به خط نکرده است.

*نارضایتی عمومی نسبت به عدم نظارت و اجرای صحیح مصوبات ستاد مبارزه با کرونا

همچنین بارها و بارها شهروندان، بازاریان و کسبه از فرماندار تویسرکان به عنوان رییس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان خواسته اند تا مصوبات مربوطه درخصوص محدودیت های کرونایی به صورت عادلانه و قانونمند برای همه یکسان اجرایی شود، در حالی که این روزها مشاغلی که نباید فعالیتی داشته باشند، جسته و گریخته همچنان به کار خود ادامه می دهند و نطارت و کنترلی برای اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی وجود ندارد.

*رفع مشکلات مردمی بماند تا انتخاب فرماندار دولت بعد؟

و امروز مشکلات بسیار دیگری سایه خود را بر شهرستانی 103 هزار نفری گسترده است و فرماندار تویسرکان ماه هاست که درخصوص بسیاری از این مشکلات مردم را محرم ندانسته و برای آنان شفاف سازی نکرده است.

شاید او نیز زودتر می خواهد خرداد ماه برسد و با تغییر دولت و به دنبال آن تغییر مدیریت ها، فرماندار آینده به رفع و رجوع مشکلات همشهریان بپردازد!

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان