آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1400 - 7:49   |   کد مطلب: 39839
فرشتگان آسمانی شب های قدر زمین را عرش خود قرار داده، با روزه داران احیاء گرفته و همنوا می شوند و نوایش می شود؛ ذکر یا علی(ع).علی(ع) آن شهید عدالت و دعاهایشان هم ظهور حضرت یار آن طراوت بخش دل های شکسته جهانیان.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دو سالی می شود که به دلیل شیوه کرونا مراسم شب های قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایران اسلامی از جمله تویسرکان برگزار می شود. مردم روزه دار و خداجوی این دیار در نخستین شب از شب های قدر در مساجد، حسینه ها و یا گلزار شهدا گرد هم جمع شدند تا با یکدیگر دست دعا به درگاه ایزد منان دراز کنند.

نماز می خوانند، زیارت عاشورا هم همچنین، ندای الغوث و الهی العفوشان هفت آسمان را بی واسطه طی می کند و به عرش الهی می رسد. بهتر است بگوییم فرشتگان آسمانی این شب ها زمین را عرش خود قرار داده با روزه داران احیاء گرفته و همنوا می شوند و نوایش می شود؛ ذکر یا علی(ع).علی(ع) آن شهید عدالت.

در دل تاریکی شب، دست های خالیمان را به سمت آسمان نورانی دراز می کنیم، قرآن به سر می گیریم و خداوند را به اسم جلاله خودش و پاکترین انسان های روز زمین، چهاردهم معصوم علیهم السلام سوگند می دهیم که ما را دریابد و به لحظه ای وا مگذارد.

خدایا در این دریای خروشان نفس، آنچه که نجاتمان می دهد تنهایی تویی. ذکر اول مومنان می شود؛ ظهور حضرت یار و بعد... بعد هم می شود ظهور حضرت یار، همان درمانگر تمامی دردها و مشکلات جامعه بشری. چشم به راهی سخت است، امام‌زمان(ع) بیا و چشمان خیس منتظران را در آغوش بگیر و سرنوشت جهانیان را از نو بنویس، آن گونه که خودتان می خواهید، قلب های ما را در مسیر الهی قرار ده و آراممان کن.بیا ای طراوت بخش دل های شکسته جهانیان.

و چه زیباست تمامی فرازهای جوشن کبیر و شاید بیشتر این فراز ۵۹ که در آن ذکرشده؛ يَا حَبِيبَ مَنْ لا حَبِيبَ لَهُ يَا طَبِيبَ مَنْ لا طَبِيبَ لَهُ يَا مُجِيبَ مَنْ لا مُجِيبَ لَهُ يَا شَفِيقَ مَنْ لا شَفِيقَ لَهُ يَا رَفِيقَ مَنْ لا رَفِيقَ لَهُ يَا مُغِيثَ مَنْ لا مُغِيثَ لَهُ يَا دَلِيلَ مَنْ لا دَلِيلَ لَهُ يَا أَنِيسَ مَنْ لا أَنِيسَ لَهُ يَا رَاحِمَ مَنْ لا رَاحِمَ لَهُ يَا صَاحِبَ مَنْ لا صَاحِبَ لَهُ

اى دوست آنکس که دوستى ندارد، ای طبیب آن کس که طبیبى ندارد، پاسخ ده آن کس که پاسخ ده ندارد، اى یار دلسوز آن کس که دلسوزى ندارد اى رفیق آن کس که رفیق ندارد اى فریادرس آن کس که فریادرسى ندارد اى راهنماى آنکه راهنمایى ندارد اى مونس آنکس که مونسى ندارد اى ترحم کننده آن کس که ترحم کننده اى ندارد اى همدم آن کس که همدمى ندارد.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان