آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1400 - 7:17   |   کد مطلب: 39846
خبرهای رسمی حاکی از اعمال نفوذ برخی مسئولان دولتی تویسرکان درخصوص تاییدیه گرفتن برای رد صلاحیت شدگان انتخابات شورای این شهر است، این مسئله موجی از گلایه مندی ها را به وجود آورده و مردم خواستار برخورد قاطع استاندار با آنانی شدند که خلاف ضوابط به دنبال تحت فشار قرار دادن هیئت عالی نظارت بر انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با تحقیقات و بررسی های انجام شده بالاخره به صورت رسمی فرماندار تویسرکان گفته که 9 نفر از ثبت نام کنندگان برای شوراهای اسلامی شهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج احراز صلاحیت نشدند.

عمده اعضای شورای فعلی شهر تویسرکان مجدد برای انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کردند. ناگفته نماند که مسعود حمیدیان عضو فعلی شورای شهر تویسرکان در ابتدا ثبت نام خود را قطعی کرد، اما پس از مدتی از داوطلب شدن برای انتخابات انصراف داد.

همچنین مازیار عبدی دیگر عضو فعلی این شورا در مجموع از همان ابتدا برای انتخابات سال جاری ثبت نام نکرده بود‌. آن گونه که گفته اند، سه عضو دیگر این شورا پس از استعلامات از مراجع پنج گانه رد صلاحیت شدند.

قابل تامل آن که حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار رودآور حرف از تماس های عده ای برای سفارش درخصوص پرونده های تعدادی رد صلاحیت شده به میان آورده و گفته؛ هرچند که افرادی از یکی شهرهای استان با بنده تماس گرفته اند، اما ملاک ما برای تأیید یا رد داوطلبان انتخاباتی مستندات قانونی است و به عنوان مدافع مردم تحت تأثیر فشارها و سفارش های این و آن قرار نمی گیریم.

همچنین صدای و سیمای تویسرکان به تازگی از اعمال نفوذ های برخی مسولان دولتی و پیگیری های برخی معترضان نسبت به رد صلاحیتشان خبری منتشر کرده است.

از طرفی در کانال خبری همدانستان هم عنوان شده؛ "شنیده ها حاکیست 3 نفر از اعضاء فعلی شورای شهر تویسرکان، توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند. این اعضا از نزدیکان فرماندار بوده و اکنون در حال رایزنی در هیات استان هستند تا چراغ خاموش تایید صلاحیتشان را بگیرند."

کنار هم قرار دادن مطالب بالا از آنجا که از سوی افراد و خبرگزاری های معتبر منتشر شده یک ضرورت را ایجاب می کند که مطالبه و تاکید مردم تویسرکان نیز هست؛ اینکه استاندار همدان با قاطعیت وارد میدان شود و از اعمال نفوذ برخی مسئولان دولتی برای تحت قشار قرار دادن هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان جلوگیری کند و حتی اگر این اعمال نفوذها ثابت شد، آن مسئول را مواخذه و عذرش را بخواهد.

مردم نجیب تویسرکان دیگر تاب تحمل این گونه رفتارها و اعمال را ندارند.

همان گونه که سابق بر این نیز در این سایت خبری منتشر شده مجدد مطالبه مردمی را بازگو می کنیم، شاید به گوش استاندار برسد؛ زمانی که  استعلامات پنچ گانه درباره فردی با توجه به مستندات قانونی منفی شده و هیئت نظارت او را رد صلاحیت می کند، چگونه برخی به خود اجازه می دهند به قانون تمکین نکنند و بعد فردا روزی بخواهند به عنوان اعضای شورا برای مردم حرف از قانون بزنند؟!

مطالبه مردم تویسرکان پس از چهار سال مشاهده تنش ها، حاشیه ها، کشکمش ها و شکایت های قضایی متقابل عمده اعضای شورای فعلی این شهر از مراجع ذی صلاح و دستگاه های نظارتی از همان ابتدا این بود که با درایت و تجربه های کسب شده از باز شدن پای نااهلان به عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان