آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1400 - 8:28   |   کد مطلب: 39858
همزمان با سومین شب از شب های قدر به همت نوجوانان و جوانان هیئت حضرت علی اکبر(ع) محله عین آباد، حلیم نذری تهیه و بین ۷۰۰ خانواده تویسرکانی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار رودآور، گاه گاهی می شود در کوچه پس کوچه ها که می گذریم، برخی می گویند جوان هم جوان های قدیم و از نوجوانان و جوانان امروزی دست به گلایه و شکایت می دارند و حرف ها از عدم وحدت جوانان و انجام کارهای گروهی توسط آنان به میان می آورند.

اما حقیقت این گونه نیست، این را می توان به خوبی از حضور شهید حججی ها حتی در صحنه نبرد مستقیم با دشمن دریافت و البته حضور پرشور و شعور دهه هفتادی ها، هشتادی ها و حتی نودی ها در مناسبت های متعدد مذهبی از جمله در برپایی مجالس روضه سیدالشهداء(ع) و یا مراسم شب های قدر. بیشمارند نوجوانان و جوانانی که همگام با بزرگان و معتمدین مساجد و محله ها در روزهای سخت کرونایی کمک های مومنانه مردمی را برای توزیع بین نیازمندان جمع آوری می کنند.

و اما اینجا در تویسرکان و به همت جوانان هئیت حضرت علی اکبر(ع)، این محبین اهل بیت عصمت و طهارت محله عین آباد به مناسبت سومین شب از شب های قدر حلیم نذری تهیه و بین ۷۰۰ خانواده توزیع شد.

به دلیل شرایط خاص کرونایی ویژه تر نکات بهداشتی را رعایت می کنند، نخست ماسک هایشان را می زنند و بعد دست هایشان را مجدد خوب می شویند. علی، احمد، عباس، رضا سن و سالی هم ندارند اما دل هایشان بزرگ است.

هر کدام آستین هایشان را بالا می زنند، یکی اجاق ها را روشن می کند و دیگ ها را بر روی آن می گذارد و آب درونش می ریزد و آن یکی گندم پوست کنده را بار دیگر پاک می کند تا مطمئن شود سنگ کوچکی در آن نباشد، یکی هم آن طرف تر شکر و دارچین را با هم مخلوط می کند. روغن و نمک هم یادشان نرفته است.

آن طرف تر یکی گوشت های پخته شده را ریز ریز کرده و در درون دیگ می ریزد. حلیم که آماده می شود آن را خوب هم می زنند تا کشدار و خوشمزه تر شود و بعد آن را در ظروف ریخته و به درب منازل می برند.بفرمایید حلیم نذری ...

ناگفته نماند که با همیاری، وحدت و کار گروهی همین نوجوانان و جوانان هیئت حضرت علی اکبر(ع) در ابتدای شیوع ویروس کرونا بخشی از معابر و اماکن عمومی محله ضدعفونی شد.

آنان همچنین بارها شده به تاسی از مرام ولایتمداری نوجوان دشت کربلا ، در لبیک به ندای رهبر انقلاب کمک های مومنانه مردمی را جمع آوری و بین محرومان توزیع کردند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان