آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1400 - 6:21   |   کد مطلب: 39911
طبق آخرین آمار با رفع موانع تولید موجود بر سر راه یک واحد تولیدی بستنی در تویسرکان نه تنها برای ۲۲ نفر فرصت جدید شغلی ایجاد می شود، بلکه توان تولیدی آن سالانه ۴۰۰ تن افزایش می یابد، اینجا ورود کارگروه اشتغال و رفع موانع برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ضروری است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" نامگذاری کردند. بی تردید اگر قرار است یک واحد تولیدی به طور مستمر به فعالیت خود ادامه دهد، می بایست علاوه بر حمایت همه جانبه از آن، موانع موجود بر سر را تولیدکننده هم از برداشته شود.

*هزار توی صدور مجوزهای بی تأثیر دولت در تولید، زمینه ساز ناسلامتی اقتصادی شده

در این باره محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: بهبود فضای کسب و کار را از ابعاد اصلی تولید است و ارتقاء این حوزه زمینه ساز کاهش بیکاری و تورم، اما دستگاه های اجرایی در این راه همراه نیستند،

وی تأکید کرد: هزار توی صدور مجوزهای بی تأثیر دولت در مسیر تولید، ناسلامتی اقتصادی را رقم زده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: تولید ابعاد مختلفی دارد و یک بعد بسیار تأثیرگذار آن فضای کسب و کار است، این که یک فعال اقتصادی در فعالیتی که مد نظر دارد با اشکال و موانعی مواجه نباشد و به سادگی مسائل پیش روی او، از صدور مجوز تا بازار فروش حل شود.

مفتح با اشاره به اینکه در کشورمان، آن چنان که باید فضای کسب و کار، اوضاع و احوال مناسبی ندارد، تصریح کرد: در این شرایط یک فعال اقتصادی نمی تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع اصلی تولید پیچیدگی صدور مجوزها است، عنوان کرد: این هزار توی پیچیده، فعال‌اقتصادی را با صرف هزینه های مالی و هدر رفت زمان مواجه کرده و او را کار و تلاش می اندازد.

*لغو قوانین دست و پا گیر صدور مجوزها، نخستین گام برای مانع زدایی در مسیر تولید

همچنین حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: قوانین دست و پا گیر در صدور مجوزها، تعطیلی تعاونی ها، بالا بودن نرخ سودهای بانکی و عملکرد ضعیف ستاد تسهیل و رفع موانع نشانه ناکارآمدی دولت است.

وی اظهار کرد: نخستین گام برای مانع زدایی در مسیر تولید همان لغو قوانینی است که صدور مجوزهای واحدهای تولیدی را به تأخیر می اندازد. *نرخ بالای سودهای بانکی از عوامل تعطیلی برخی کارخانه ها در همدان

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: در این استان شاهد تعطیلی چندین واحد تولیدی به دلیل سودهای بانکی بودیم، از جمله آن که سرمایه گذاری که پنج میلیارد تسهیلاتش به 9 میلیارد تومان و کارآفرین دیگری که تسهیلاتش با نرخ سود از 10 میلیارد تومان به 15 تا 20 میلیارد تومان رسیده و به جای تولید تنها صاحب بدهی های کلان به بانک ها شده اند.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی در کشور باید سه مقوله دولتی، خصوصی و تعاونی ها در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: یک از راهکارهای اساسی و مشخص و البته پیشنهاد با برای جهش در تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از واحدهای تولیدی احیاء بخش تعاونی است، هر چند که این دولت در بخش تعاونی تعطیل بوده و سوءتدبیر داشته است.

*بررسی مشکلات پیش روی یک واحدی تولیدی در تویسرکان

و اما برسیم به مشکلات پیش روی واحد تولیدی بستنی در تویسرکان که گفته شده؛ تمدید مجوز فعالیت، اخذ مجوز های توسعه ای، تهیه مواد اولیه و مشکلات اخذ مجوز های مربوط به محیط زیست از جمله موارد و مشکلات پیش روی این واحد تولیدی است. با این وجود به همت نماینده شهرستان و همچنین پیگیری مدیر این واحد تولیدی تلاش هایی برای رفع موانع تولید بر سر راه کارخانه انجام شده است.

طبق آخرین آمار با رفع موانع تولید موجود بر سر راه این کارخانه نه تنها برای ۲۲ نفر فرصت جدید شغلی ایجاد می شود، بلکه سالانه ۴۰۰ تن توان تولید آن افزایش می یابد. این کارخانه تولید بستنی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن تا سال ۱۳۹۹ در مبارک آباد فعالیت می کرد و برای ۱۸ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده بود، اما به دلیل مشکلات زیست محیطی در نهایت برای رفع این مشکل کارخانه را به شهرک صنعتی آریکان در شهر تویسرکان انتقال دادند.

با انتقال این واحدی تولیدی به شهرک صنعتی توان تولید هم افزایش می یابد.هرچند که همچنان مشکل تصفیه پساب و سیستم دفع رفع کارخانه مرتفع نشده و می بایست چاره ای برای آن هرچه سریعتر اندیشیده شود.

در حال حاضر مدیر کارخانه به دنبال تسهیلات بلند مدت، رفع مشکل تامین برق و تغییر کاربری زمین کارخانه است و این مسئله را با مدیران دستگاه های اجرایی متولی درمیان گذاشته است.

به گزارش رودآور؛ امید آن که کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید تویسرکان در این خصوصی تکانی به خود بدهد و از این واحد تولیدی با رفع موانع موجود حمایت کند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان