آخرین اخبار

11. خرداد 1400 - 6:50   |   کد مطلب: 39979
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه چهار سال گذشته کم از شورای این شهر غصه نخوردیم، گفته که اسناد محرمانه رد صلاحیت شده ها به دلیل تقوای هیأت نظارت بر انتخابات منتشر نمی شود، این سخنان مورد تأیید و حمایت مردم این دیار قرار گرفته تا جایی که تأکید دارند آزموده را آزمودن خطاست.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شورای شهر فعلی شهر تویسرکان با وعده وعیدهای بسیار بر سر کار آمد، اما آنچه که خروجی شد و مردم را به ستوه درآورد، چالش های پیاپی و تنش های بسیار بود.بسته شدن درب شورا در روزها و ماه ها به روی مردمی که روزی به آنان رأی داده بودند را باید چه بمانیم؟! موضوعی که حتی از صدا و سیمای استان همدان هم به روی آنتن رفت.

اگر امروز تویسرکان پیشرفتی نداشته و مرغ همسایه برای مردم نجیبش غاز شده، نشان دهنده ضعف در مدیریتی شهری است، که حتی در زمان کرونا نیز برخی مردم این دیار برای تفریح به ملایر می روند و در پارک های شهر همسایه یکی دو ساعتی به استراحت می پردازند و باز می گردند.

*شورای شهری که مردم را به ستود درآورد

اوضاع شورای شهر فعلی تویسرکان به گونه ای برای مردمش غیرقابل تحمل شده تا جایی که حتی بارها صدای امام جمعه شهرستان را هم درآورد، هرچند که چند مرتبه ای با پادرمیانی امام جمعه شهرستان، برخی مشکلات این شورا به ظاهر در روزهایی برطرف می شد، اما به یک هفته و ماه نمی کشید که درگیری های لفظی در این شورا بالا می گرفت و باز این مردم بودند که امورشان به سرانجام نمی رسید.

حال مردم انقلابی این شهر قاطعانه از رفتار انقلابی هیأت نظارت بر انتخابات و سخنان امام جمعه شهرستان تویسرکان در خطبه های نماز جمعه هفته ای که گذشت حمایت کرده اند.

*چهار سال گذشته کم از شورای شهر تویسرکان غصه نخوردیم

در بخشی از آن خطبه های از سوی «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان عنوان شده بود که؛ از انتخابات شوراها نباید غافل ماند، رأیی که برای شوراهای می دهید چهار سال سرنوشت شهر و روستا را به دست آن افراد می دهید و بسیار مهم است، یک شورای خوب می تواند شهر و یا روستا را دگرگون و متحول کند، به عزت و پیشرفت برساند و یک شورای شهر بد می تواند تمام فرصت ها، منافع و حق مردم را ضایع و تباه کند.

ما در این چهار سال گذشته کم از شورای شهر تویسرکان غصه نخوریم! چرا؟ برای اینکه نمی توانستند با یکدیگر کار کنند.

 مجلس قبلی در تأیید صلاحیت ها مداخله و کوتاهی کرد، دیدیم در این دوره فعلی چه تعداد افراد از شوراها در سطح کشور دستگیر شدند و چه تعدادشان محکوم به زندان و پرداخت اموال ضایع شده شدند.

*رد صلاحیت های شورای شهر از سوی هیأت نظارت بر انتخابات انقلابی و مجاهدانه بود

اما به یاری خدا در این دوره، این مجلس انقلابی وارد شد. من صمیمانه تشکر می کنم از هیأت نظارت شهرستان و استان؛ در حقیقت اینان به وظیفه انقلابی خودشان مجاهدانه عمل کردند.من شاهد بودم بسیار ـ بر این هیأت ها ـ فشار آوردند.

مردم! این گفتمان، گفتمان خطرناکی است، بعضی ها فکر بعضی ها را داشته باشند هر کارمی توانند بکنند و سربزنگاه با راند دوباره وارد می شوند و این بسیار خطرناک است و هیئت نظارت ما بسیار مجاهدانه عمل کرد و در مقابل چنین تفکری ایستاد.

*اسناد محرمانه رد صلاحیت شده ها به دلیل تقوای هیأت نظارت بر انتخابات منتشر نمی شود

بالاخره طبق قانون کسی که نامزد انتخاباتی می شود، به طور طبیعی اسناد محرمانه اش در دستور کار قرار می گیرد، این گونه نیست کسی که نامزد بشود و توقع داشته باشد اسناد محرمانه اش رو نشود، البته هیأت نظارت با تقوا عمل کرده و آن اسناد را منتشر نکرده، اما امیدواریم آنانی که به حق طبق قانون رد صلاحیت شده اند، دیگر سبب نشوند که ناچار بشوند نظارت حرف هایی را بیان کند هرچند که باز هیأت نظارت بر انتخابات تقوا به خرج می دهد.

امیدواریم آنانی که احراز صلاحیت نشدند به قانون تمکین کنند و ما مردم با دقت و عنایت خدا رأی بدهیم.

*عمل نماینده مردم تویسرکان در مقابل توصیه ها و مصلحت اندیشی ها مجاهدانه است

ناگفته نماند که امام جمعه تویسرکان از مفتح نماینده این شهرستان هم به دلیل رفتار مجاهدانه اش در انتخابات تقدیر و عنوان کرد: مفتح به توصیه ها و مصلحت اندیشی های بی جا نه تنها درخصوص شوراها توجه نکرده، بلکه درباره مسائل دیگر نیز رفتاری مسئولانه داشته است، چرا که هر امصاء مسئولیتی به دنبالش است و باید مراقبت کرد.

در گفت و گویی هایی که با مردم تویسرکان انجام شد، آنان نیز سخنان امام جمعه شهرستانشان را تأیید کردند.

*از عملکرد شورای شهر فعلی راضی نیستیم

در این باره سوری یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از ضعف شدید شورای شهر فعلی حرف های بسیار به میان آورد و گفت: اگر شورای شهر لااقل در انتخاب شهرداری موفق عمل می کرد این گونه شاهد نازیبایی مبلمان شهری نبودیم و مردگانمان سرگردان نبودند که جانمایی آرامستان جدید شهر کجا خواهد بود و مسائل و مشکلات بسیار دیگر.

*شورایی که آبرویمان را برد

وی اظهار کرد: مسئله شورای فعلی این شهر، آنقدر روشن است که نیاز به بیان کردن ندارد، آبرویمان را بردند، مگر ندیدید که فیلم درب بسته شورا و نامه های مردم که بر روی زمین ریخته شده بود، حتی از صدا و سیما هم پخش شد!

*هیأت نظارت بر انتخابات چرایی رد صلاحیت شدگان را بگوید

الوندی دیگر شهروند تویسرکانی هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ عنوان کرد: برای شفاف سازی و آگاهی بخشی در جامعه از هیأت نظارت بر انتخابات تویسرکان می خواهیم تا اسناد محرمانه را منتشر کند تا مردم بدانند چرا برخی افراد رد صلاحیت شده اند.

وی تأکید کرد: چرا مردم رنجیده این شهر نباید شورای شهری خوب داشته باشند؟ انتخاب تک تک ما مهم است و دعا می کنم که مردم در انتخابات 28 خرداد شورایی قوی برای شهر برگزینند.

*اگر امروز برای کسب یک رأی سر تعظیم خم می کنید فردا نیز پاسخگوی مطالباتمان باشید

سابق بر این نیز میرمعینی یکی دیگر از شهروندان تویسرکانی به خبرنگار رودآور گفته بود: به نظر می رسد که متأسفانه شورای شهر فعلی به هیچ عنوان به وظایف خود آشنا نبود، در حالی که برخی از آن ها مدام حرف از قانون می زدند، اما رفتارهای قانونی ویژه ای آن گونه که باید ندیدیم، که اگر چنین بود نباید آن همه پرونده های قضایی علیه یکدیگر در دادسرا و دادگاه تشکیل می دادند.

به گزارش رودآور؛ مردم تویسرکان از بگو مگوها، تنش ها و چالش های شورای شهر فعلی خسته شده اند.امید آن که در انتخابات پیش روی همگی ما وظایف شوراها را بشناسیم و در رأی دادن هایمان دقت بیشتری به خرج دهیم.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان