آخرین اخبار

6. تير 1400 - 7:14   |   کد مطلب: 40058
به گفته رئیس کل دادگستری استان همدان مشکل ۵۷ کارگاه تولیدی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید به همت دستگاه قضایی برطرف شده و کارخانه کیوان یکی از این واحدهای تولیدی است که این روزها کارگران آن می گویند، با چرخش چرخ تولید به آینده امیدوار شده اند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری با سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان همدان، برنامه های قابل توجهی برای کمک به تولید و رفع موانع از سر راه تولیدکنندگان مصوب شد.یکی از تأکیدات او تعیین ضرب العجل یک ماهه و حتی کمتر برای راه اندازی کارخانه تعطیل شده کیوان بود.

به دنبال این مسئله، دستگاه قضایی همدان مجدانه پیگیر شد تا چرخ تولید این کارخانه را مجدد به صدا درآورد.

*برای رفع موانع تولید، شناسایی مشکلات گام اول است

در این باره «محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان در حاشیه بازدید از کارخانه کیوان همدان، گفت: تا پیش از سفر آیت الله رئیسی به استان همدان کارخانه تعطیل شده بود و مدیریت آن نیز به دلایل مختلف، تمایل کافی برای راه اندازی آن نداشت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع موانع تولید، شناسایی مشکلات گام اول است، اظهار کرد: با این وجود، پس از تأکید ریاست قوه قضائیه و بازدید او از این کارخانه، پیگیری ها و جلسات متعدی برای شناسایی ریشه مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور حل آن مشکلات برگزار شد.

*ظرفیت تولید کارخانه کیوان بیشتر از وضع موجود است

رئیس کل دادگستری استان همدان یکی از مشکلات این کارخانه را تهیه مواد اولیه اعلام کرد و افزود: بنابراین با تأمین بخشی از مواد در کمتر از 10 روز یکی از خطوط کارخانه راه اندازی شد و امروز پس از حدود 45 روز از آن سفر، با افزایش تعداد کارگران محموله ای نیز به خارج از کشور صادر شده است.

عدالتخواه با بیان اینکه کارخانه کیوان هنوز به تولید صد در صدی خود نرسیده، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه هشت تن محصول در این واحد تولیدی تولید می شود، هرچند که این کارخانه ظرفیت تولید انواع شکلات ها و کیک ها را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که متولیان امر به ویژه مسئولان استانی در خصوص رفع موانع موجود دیگر بر سر راه تولید این کارخانه همچون مشکلات مالیاتی، پای کار بیایند و مسیر فعال شدن تمام ظرفیت آن را هموار کنند تا با فراهم ساختن فرصت های شغلی هم به اقتصاد کشور کمک شود و هم به خانواده های کارگران مشغول در این کارخانه.

*به آینده امیدواریم

یکی از کارگران کارخانه کیوان نیز در گفت و گو با خبرنگا ما، گفت: تا پیش از سفر آیت الله رئیسی به همدان، تولیدی در این کارخانه انجام نمی شد، اما با پیگیری او و مجموعه قضایی همدان بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات پیش روی کارخانه برداشته شده است.

*قدردانی کارگران کارخانه کیوان از تلاش های شبانه روزی دادستان همدان

وی با قدردانی از تلاش های خانجانی،  دادستان مرکز استان، عنوان کرد: با پیگیری های شبانه روزی دادستان همدان، برخی از موانع تولید از جمله مشکلات تهیه مواد اولیه تا حدود قابل قبولی برطرف شده است و ما به آینده امیدواریم تا با بهره گیری از تمام ظرفیت های تولید کارخانه، تعداد بیشتری از همشهریانمان مشغول به کار شوند.

به گزارش رودآور، به گفته عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان مشکل ۵۷ کارگاه تولیدی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید به همت دستگاه قضایی همدان رفع شده است.

و اما بابد بدانیم رفع موانع تولید همتی مضاعف می خواهد، حال که مشکلات کارخانه کیوان و تعدادی دیگر از کارخانه های استان شناسایی شده و مجموعه قضایی همدان نیز به جد پیگیر حل این مشکلات است، انتظار می رود؛ دستگاه های متولی نیز بیش از پیش پای کار بیایند تا با طرح ریزی و عملیاتی کردن برنامه های خود و با رفع موانع موجود بر سر راه تولید، به اقتصاد کشور کمک کنند.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان