آخرین اخبار

10. تير 1400 - 19:08   |   کد مطلب: 40064
هرچند که ارز 4200 تومانی زمینه ساز رانت و فساد شده، اما تلاش دستگاه قضایی برای رفع موانع موجود بارقه امیدی در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده، چنانچه دادستان استان همدان پیگیر حل مشکلات کارخانه کشت و صنعت خزل شده که ظرفیت بالایی در تولید روغن دارد.

به گزارش رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را "سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام نهادند. بی تردید حمایت از تولید داخلی گامی مهم برای رونق اقتصادی است و هر چه تعداد کارخانه ها و واحدهای تولیدی افزایش یابد و محصولاتشان کیفی تر روانه بازار شود، تعداد بیکاران در جامعه نیز رو به کاهش می گذارد.
اما تولید نیازمند حمایت است و حمایت با پشت میزنشینی و صدور بخشنامه های چنین و چنانی بدون توجه به واقعیت در لایه های زیرین شدنی نیست.
 هرچند که دستگاه قضایی به طور خاص در این زمینه مسئولیتی ندارد، با این وجود برنامه های سند تحول این قوه در در سطوح مختلف به خوبی در دست انجام است که یکی از مهمترین این برنامه ها حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رفع مشکلات پیش روی آن با شناسایی و الویت بندی آن مشکلات است.
در این میان مدتی است که دستگاه قضایی همدان به ویژه دادستان این استان با بازدید از کارخانه های متعدد آستین های همت خود را بالا زده تا مشکلات واحدهای تولیدی را پس از شناسایی و ریشه یابی، با اولویت بندی و در نهایت رایزنی با مسئولان استانی و کشوری بخشی برطرف سازد.
*ارز 4200 تومانی زمینه ساز رانت و فساد شده است
در این باره همراه «حسن خانجانی موقر» دادستان مرکز استان همدان در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت خزل (کارخانه روغن نگین نهاوند) در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه این کارخانه تولید کننده انواع روغن خوراکی و کنجاله، اسید چرب و لسیتین است، گفت: در حال حاضر نه تنها یکی از مشکلات اساسی این شرکت، بلکه بسیاری دیگر از کارخانه های سطح کشور به دلیل نرخ ارز 4 هزار تو 200 تومانی است که زمینه ساز چند نرخی شدن، رانت و فساد در کشور شده.
وی اظهار کرد: این مشکل به صورت تجمیعی و با مشورت گرفتن از بخش خصوصی به پایتخت نشینان انتقال داده شده، تا چاره ای  اساسی برای آن اندیشیده شود.
دادستان مرکز استان همدان افزود: کارخانه کشت و صنعت خزل درخصوص تأمین گاز و آب خود هم مشکلاتی دارد که البته با تعامل و پیگیری قابل برطرف شدن است.
*چرایی کاهش سطح زیر کشت کلزا در دست بررسی قرار گرفت
خانجانی همچنین با اشاره به اینکه یکی از محصولات اصلی این کارخانه تولید روغن از محصول کلزا است، تصریح کرد: با وجود آن که گفته می شود، نهاوند قطب تولید کلزاست، اما به نظر سطح زیر کشت این محصول ارزشمند و البته کم آب بر در این شهرستان رو به کاهش گذاشته، در نتیجه مواد اولیه کارخانه هم آن گونه که باید برای بهره گیری از تمام ظرفیت آن تأمین نمی شود.
وی با بیان اینکه چرایی کاهش سطح زیر کشت کلزا در دست بررسی است، عنوان کرد: بنابراین در تلاشیم با جهاد کشاورزی به طور ویژه جلساتی ترتیب دهیم تا علت کاهش سطح زیر کشت کلزا شناسایی و راهکاری برای حل آن اندیشیده شود.
*کارخانه کشت و صنعت خزل، ظرفیت بالایی برای تولید روغن دارد
دادستان مرکز استان همدان حمایت از واحدهای تولید روغن در داخل به عنوان یکی از مواد مورد نیاز کشور را مهم دانست و اظهار کرد: هرچه مواد اولیه این شرکت افزایش یابد تولید هم متناسب با آن افزایش می یابد.
خانجانی تصریح کرد: این کارخانه ظرفیت بالایی در تولید روغن دارد و اگر از تمام ظرفیت کارخانه استفاده شود، نه تنها روغن مورد نیاز کارخانه های دیگر استان از جمله کیوان را فراهم می سازد، بلکه با تأمین روغن قنادی ها و خانواده های همدانی می تواند به خارج از استان نیز صادر شود و بدین ترتیب زنجیره ای از تولید برای شکوفا شدن بخشی از اقتصاد در استان فراهم می شود.
*تلاش دستگاه قضایی برای رفع موانع موجود بارقه امیدی در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده
به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان؛ با به میدان آمدن دادستان استان همدان به منظور بررسی مشکلات پیش روی کارخانه های تولیدی و تلاش در راستای موانع موجود، بارقه امید دو چندانی در دل تولیدکنندگان جوانه زده است که می تواند نوید بخش فعالیت بیشتر واحدهای متعدد در امر تولید باشد و این جهاد همچنان ادامه دارد...
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان