آخرین اخبار

12. تير 1400 - 6:15   |   کد مطلب: 40065
دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان گفته که دستگاه قضایی استان در حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه گرا وارد میدان شده و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی حل شدنی است، او تأکید دارد از یک سو باید از تولیدکنندگان حمایت شود و از سویی با اخلال گران در بازار با قاطعیت برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز که دنیای غرب و به ویژه امریکای جنایتکار جنگ گسترده اقتصادی را علیه ملت ما به راه انداخته، طرح ریزی و عملیاتی ساختن برنامه ها و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی در تمام سطوح تنها راهکار راهبردی است که می تواند ایران اسلامی را در برابر تکانه های اقتصادی دشمنان حفظ کند.

*پیشقراولی دستگاه قضایی برای حمایت از تولید و اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی

در این زمینه شاهد هستیم که دستگاه قضایی با لبیک به ندای رهبر انقلاب درخصوص اجرای برنامه های اصولی و کمک به رفع موانع تولید در پیاده سازی اقتصادی مقاومتی که مدلی برگرفته از آموزه های دینی در بعد اقتصادی است به میدان آمده و برخلاف آنانی که تنها به برگزاری همایش ها و سینمارها اکتفا می کنند، در عمل و یا علی(ع) گویان، به سهم خود آستین های همت را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بالا زده اند و پیش قراول در اجرای این سیاست های اقتصادی شده اند.

*دستگاه قضایی همدان در حمایت از تولید برنامه گرا وارد میدان شده

و اما در همدان نیز دستگاه قضایی با تفکری برنامه گرا اقدامات درخور توجهی در راستای اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی انجام داده است.

در این باره «حسن خانجانی موقر» دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: به منظور پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه­ قضاییه و رفع موانع تولید در سه ماهه نخست سال جاری 120مورد مکاتبه، 18 نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست­ های کلی اقتصاد مقاومتی با صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی و دو مورد بازدید از واحدهای تولیدی انجام گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با موضوعات تأمین کالاهای اساسی و بررسی موانع تولید و اشتغال اظهار کرد: در حال حاضر لیست واحدهای تولیدی استان تهیه و جلساتی نیز با مدیران واحدهای تولیدی به همراه سایر مسئولان متولی برگزار شده تا با شناخت مشکلات پیش روی و بهره گیری از نظر کارشناسان تصمیمات مناسبی برای حل این مشکلات اخذ و ارائه شود.

*مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی حل شدنی است؛ همت می خواهد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان با بیان اینکه مشکلات مطرح شده این کارخانه ها حل شدنی است و تنها همت می خواهد، افزود: مشکلات عمده این واحدهای تولیدی بیشتر مرتبط با سرمایه درگردش، اداره ثبت، تهیه مواد اولیه، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیات و بانک ها است.

خانجانی عنوان کرد: واحدهای تولیدی شیر واژه، مهرگان دانه ملایر، شرکت معتمد شیر نهاوند، صنایع غذایی همدست، وستا، امید الوند همدان، تعاونی پارس بهبود نهاوند، انجمن صنفی شرکت های آبیاری تحت فشار، گلخانه و پرورش زنبور عسل، شرکت ذوب آهن غرب کشور، شیر کیمیا الوند، شمیم الوند، استخراج شن و ماسه و آسفالت، خوش نوش همدان، فیلتر سرکان، کیان، کشت و صنعت خزل و خشکبار تیزاب تاک ملایر تعدادی از شرکت هایی بودند که جلساتی برای بررسی مشکلات پیش روی آنان برگزار شد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه در نشست­ های ستاد اقتصاد مقاومتی با صاحبان مشاغل و واحدهای تولیدی مصوب شد تا محدودیت ها و محرومیت­ های شرکت پارس توان آریا برطرف شود و یا برای کمک به شرکت سینا بذر، منطبق بر برصورتجلسه تنظیمی، مقرر شد تا سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به پرداخت بدهی خود به شرکت سینا بذر اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان ادامه داد: برای رفع موانع تولید و احیاء شرکت صنایع غذایی کیوان هم اقدامات درخور توجهی انجام شده و در سفر آیت الله رئیسی به استان مقرر شد تا مدیرعامل شرکت نسبت به افزایش ظرفیت تولید از جمله افزایش تعداد کارگران حداقل در مرحله اول به 100 نفر تا ابتدای خرداد ماه سال جاری اقدام کند که با بازدید به عمل آمده شاهد بودیم تا حدود قابل قبولی این مهم محقق شده بود.

*برای ترخیص ماشین آلات و یا مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرک همدان دست به کار شدیم

خانجانی گفت: رایزی هایی نیز با گمرگ استان شد تا آن سازمان درخصوص ترخیص ماشین آلات شرکت سرامیک پیمان، ماشین آلات شرکت الوان ثابت، مواد اولیه مربوط به شرکت فیلتر سرکان و مواد اولیه شرکت کیان کرد، اقدامات مناسبی در اسرع وقت انجام دهد که محقق شد.

*تشکیل پرونده قضایی برای اخلال گران در بازار آرد و مرغ

وی اعلام کرد: در یک همکاری با کمک پلیس امنیت اقتصادی هفت نفر به جرم اخلال در بازار آرد، شناسایی شدند و برای آنان و نیز هفت واحد جوجه ­ریزی که اقدام به قاچاق یا عرضه خارج از شبکه داشته ­اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان افزود: مسائلی با سازمان جهاد کشاورزی هم مورد پیگیری قرار گرفت که از جمله آن می توان به بررسی موضوع فروش جوجه یک روزه به مرغداری ها به قیمت بیش از قیمت مصوب و تأخیر در تحویل نهادهای که مرغداری ها از بازارگاه خریداری کرده بودند، اشاره کرد.

به گزارش رودآور، با همین دست فرمانی که دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید به دست گرفته، دور از انتظار نیست که به تدریج با حمایت از تولید، جوانان بسیاری از این مرز و بوم به ویژه جوانان استان همدان با دست آوردن فرصت های شغلی مناسب، مشکلات اقتصادیشان برطرف شود تا در نهایت به اقتصاد کشور کمک کنند.

انتهای پیام/ز

 

 

 

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان