آخرین اخبار

16. شهريور 1400 - 18:59   |   کد مطلب: 40170
معاون فرهنگی ستاد بازسازی مریانج از استقرار موکب امام رضا(ع) در ایام اربعین 1400 در کربلا خبر داد و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در استقرار این موکب در حسینیه امام رضا(ع) اندیشده شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هرچند که سال گذشته به طور کلی ایرانی ها فرصت حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین را پیدا نکردند، اما با توجه به اخبار واصله، قرار است در سال جاری این توفیق نصیب موکب داران ایرانی شود.

در این میان میان نمی توان از نقش بزرگترین موکب همدانی ها یعنی موکب امام رضا(ع) شهر مریانج چه در این شهر و چه در کربلا در سال های گذشته غافل ماند.گفته شده این موکب در سال جاری نیز در کربلا پذیرای عاشقان حسینی(ع) خواهد بود.

در این باره، «امیرحسین پورسبزی» معاون فرهنگی ستاد بازسازی مریانج در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه سال گذشته با توجه شرایط خاص کرونایی اجازه حضور و خدمت به زائران اربعین در کربلا نصیب ما نشد، گفت: با این وجود در آن روزها، موکب امام رضا(ع) با راه اندازی پویش کمک های مؤمنانه و جمع آوری و توزیع این کمک ها بین محرومان به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و به میدان عمل آمدند.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب در ایام اربعین 99 به همت موکب امام رضا(ع) با جمع آوری کمک های مردمی بیش از صدها سبد غذایی بین نیازمندان تهیه و توزیع شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی مریانج افزود: در سال جاری نیز خوشبختانه اجازه حضور موکب ها در کربلا داده شده و قرار است فردا نادر پورسبزی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مریانج که مسئول موکب امام رضا مریانج نیز است به همراه دو نفر از اعضای این ستاد برای بررسی و پیگیری امکانات موجود راه اندازی موکب در کربلا راهی کشور عراق شوند.

پورسبزی با بیان اینکه این موکب در حسینیه امام رضا(ع) واقع در شارع بوبیات شارع روضتین در شهر کربلا مستقر می شود، عنوان کرد: این حسینیه مکانی ۵۰۰ متری با تمامی امکانات و فرش شده است که تا حرم سیدالشهداء(ع) با شلوغی اربعین چهار دقیقه فاصله دارد.

وی افزود: این حسینیه مجهز به کولرهای گازی، 6  چشمه دستویی داخل حسینیه، یک آشپز خانه بزرگ در داخل حسینیه و یک مکان مسقف با ارتفاع هشت متری هست تا پروتکل های بهداشتی برای آن به طور کامل رعایت شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان