آخرین اخبار

25. شهريور 1400 - 23:35   |   کد مطلب: 40181
فرماندار تویسرکان مدعی است که کار کارشناسانه باشد، اما در همین گام نخست که باید ارائه کروکی دقیقی از مکان های اعلامی برای جانمایی آرامستان جدید رخ می داد، لنگ می زنند و در حالی که از یک مشاور ساده آمایش سرزمین بهره نگرفته اند، منطقه دقیق را هم اعلام نکرده و کار کارشناسانه می خواهند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها زنده ها که جای خود دارد، حرف بر سر سر و سامان دادن به آرمیدن مردگان در تویسرکان کشیده شده است. سال های سال است که مکان مناسبی برای آرامستان جدید شهر، با اعمال فشار برخی ها جانمایی نشده و تویسرکان از کارهای عجیب و غریب مدیران غیربومی و ناآشنا با شعار کارشناسی آسیب های جدی دیده است .

نمونه این آسیب ها ، جانمایی مسکن مهر ، مرکز فنی و حرفه ای ، حوزه علمیه و... در حریم آرامستان بوده است . نکته جالب ماجرا هم آنجاست که الان به بهانه ایجاد مزاحمت برای همین جانمایی ها به دنبال جابجایی آرامستان هستند . البته با شعار کارشناسی !! در سال های اخیر نیز حسینی فرماندار تویسرکان بارها وعده و ضرب العجل یک ماهه، یک هفته و ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف آرامستان جدید داده، اما هیچ گاه وعده های این فرماندار برجای مانده از دولت روحانی درباره آرامستان جدید محقق نشده است.

رئیس شورای شهر هم که اصالت کنگاوری دارد، برای خلاف نظر تویسرکانی ها موافق انتقال آرامستان به زمین های نزدیک به امامزاده ناصر(ع) است! هرچند که برای ماندن او در ابهاماتی وجود دارد.

و اما از عجایب مدیریت فرمانداری شهرمان، آنکه بعد از مطالبات گسترده مردمی و پیگیری های مجموعه خبری رودآور، تصمیم گرفتند که بازدید از مکان های اعلامی برای جانمایی را در پیش بگیرند، اما در همه مکان ها حضور نیافتند و پنجشنبه ۱۱ شهریور ماه جاری به دستور فرماندار تویسرکان کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با تعیین تکلیف آرامستان به بازدید از محوطه امامزاده ناصر(ع) رفتند و تنها به آنان به صورت مشاهده ظاهری گفتند که آرامستان اینجا ایجاد می شود، برخی مدیران دلسوز و شجاع گفتند برای کار کارشناسی صحیح باید کروکی دقیق محل اعلامی ارائه شود، تا آنان بتوانند از روی مختصات درست نقشه زمین مورد نظر را بررسی کنند.

اخذ کروکی دقیق یک اصل برای ساخت زیرساخت هاست، چرا که در عهد قلقه میرزا نیستیم که بگوییم؛ "اینجا خوب است و همان است و باید آرامستان گردد." کروکی محل دقیق آرامستان جدید را نداده اند و کار کارشناسایی شده می خواهند!!! فرماندار تویسرکان مدعی است که کار باید کارشناسانه باشد، حرف، حرف زیبایی است، اما آیا در عمل این گونه است؟

قضاوت با همشهریان عزیز. در همین گام نخست که باید ارائه کروکی دقیقی از مکان های اعلامی برای جانمایی آرامستان جدید رخ می داد، لنگ می زنند و در حالی که از یک مشاور ساده آمایش سرزمین بهره نگرقته اند، منطقه دقیق را هم اعلام نمی کنند! و بعد همین فرماندار مدعی می شود که مدیران با دست خالی در جلسه بررسی جانمایی آرامستان جدید حاضر شده اند!

زمانی که مختصات محل را نداده اند روی چه نظر دهند؟ سالی که نیکوست از بهارش پیداست. امید آن که اگر فرماندار تویسرکان در این حوزه ترک فعل کرده، مدعی العموم در حمایت از حقوق عامه وارد شود. انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان