آخرین اخبار

30. شهريور 1400 - 23:13   |   کد مطلب: 40187
اگر قرار باشد بخش قابل توجه و تعدادی بسیاری از قوانین مرتبط با آیین نامه بهداشتی آرامستان ها در محوطه امامزاده ناصر(ع) تویسرکان نادیده گرفته شود، بهتر است با تجمیع نظرات تمامی کارشناسان، طبق قاعده اهم فی الاهم، زمین های روبروی آرامستان فعلی را برای آرامستان جدید در نظر بگیرند که تنها یک قانون در آن نقض می شود نه ده ها قانون.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مسئولان تویسرکانی در جلسات مرتبط با تعیین تکلیف آرامستان جدید شهر بارها گفته اند هر نقطه ای که دست بر روی آن می گذاریم بالاجبار یک سری قوانین آیین نامه بهداشتی آرامستان ها در آنجا قابلیت اجرایی ندارد و باید اهم فی الاهم کرد، بدان معنا که؛ منطقه ای انتخاب شود که کمتر به مردم آسیب برساند.

* رو شدن دست ضدمردم ها در تویسرکان
حال این روزها برخی منفعت طلبان و ضدمردم های شهرمان که همیشه به فکر جیب خودشان بودند، بدون آن که مجموع نظرات کارشناسان را یکجا باهم در نظر بگیرند، تنها به یک ماده از ایجاد آرامستان ها پرداخته اند؛ اینکه باید فاصله ای بیش از 10 کیلومتری تا شهر داشته باشد و بر همین مبنا با دروغ پردازیی و شایعه پراکنی به دنبال دیکته کردن ساخت آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع) هستند، تا با رفتارهای منفعت طلبانه خود ضدمردم عمل کنند. چرا؟ جوابش را آنانی می دانند که منافعشان به خطر افتاده و البته با افشاگری های رودآور دستشان برای مردم رو شده است.
*ساخت آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) نقض عمده ماده قانون ها را به دنبال دارد
منطقه حوالی امامزاده ناصر(ع)، تنها یک شاخصه مطابق با یک ماده از آیین نامه بهداشتی آرامستان ها که آن هم برخورداری از فاصله بیش از 10 کیلومتری است را دارد و مابقی شاخصه ها در آن به شدت نقض می شود، از جمله، نزدیکی به آب رودخانه و منابع تأمین آب شرب شهر، عدم دسترسی راحت مردم به منطقه، شیب بسیار و رو به سمت رودخانه، وزش باد غالب به سمت شهر، سنگلاخی بودن منطقه، راه نامناسب، تحمیل هزینه های بسیار برای ساخت و ایجاد مشکل تردد مردم به آرامستان و بسیاری دیگر از این موارد که حتی می توان به افزایش تعداد تصادفات در این محور فرعی اشاره کرد.
* بهترین نقطه برای آرامستان جدید تویسرکان زمین های روبروی آرامستان فعلی است
پس اگر قرار باشد بخش قابل توجه و تعدادی بسیاری از قوانین مرتبط با آیین نامه آرامستان ها در محوطه امامزاده ناصر(ع) تویسرکان نادیده گرفته شود، بهتر است با تجمیع نظرات تمامی کارشناسان، طبق قاعده اهم فی الاهم، زمین های روبروی آرامستان فعلی را برای آرامستان جدید در نظر بگیرند که تنها یک قانون در آن نقض می شود نه ده ها قانون.
روبروی بهشت زهرای فعلی بالاتر از مرکز فنی و حرفه ای تا آرتیمان در حدود 200 هکتار است که 60 تا 70 هکتار آن قابلیت تبدیل شدن به آرامستان را دارد و متعلق به منابع طبیعی و بایر است.
* 60 هکتار زمین روبروی آرامستان فعلی، افقی 100 ساله برای تویسرکان در این بخش است
بنابراین هر طور که بخواهیم آیین نامه بهداشتی آرامستان ها را رعایت کنیم، یک گوشه ای از آن در تویسرکان لنگ می زند، ضمن اینکه این آیین نامه مصوبه مجلس نیست، بلکه تنها یک آیین نامه بهداشتی است، در این میان می طلبد مطابق با خواسته تویسرکانی ها و با توجه به رضایت عمده مردم که دسترسی آسانتر و کاهش هزینه ها را می خواهند آرامستان جدید در همان زمین های روبروی آرامستان فعلی با افق کاربردی بیش از 100 تعریف شود.
*مطالبه اهالی مساکن مهر با ایجاد دیوار حائل و محدودیت در بلندگوهای آرامستان اجابت می شود
 البته بسیار بسیار مهم است که برای اهتمام به مطالبات مردم شریف ساکن در مساکن مهر هم اقدامات مناسبی از جمله دیوارکشی، کاشت درختان و محدودیت بلندگوهای آرامستان و مواردی این چنینی را رعایت کرد تا به خواست آنان هم توجه ویژه ای شود، آنان همشهریانمان هستند و نباید چوب منفعت طلبان را باز بخورند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان