آخرین اخبار

13. مهر 1400 - 19:32   |   کد مطلب: 40208
از آنجا که بعد از گذشت 72 ساعت ابلاغ مدیر کل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری استان همدان به فرماندار تویسرکان مبنی بر عدم وجاهت قانونی حضور خزایی در شورای شهر، اجرایی نشده، مردم می خواهند هم انتخابات شورای شهرستان تا تعیین تکلیف نهایی به تعویق افتد و هم به ترک فعل فرماندار رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛  دهم مهرماه جاری پس از افشای تخلف یکی از اعضای شورای شهر تویسرکان در عدم رعایت قانون از همان لحظه ثبت نام توسط این مجموعه خبری، گزارشی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور علی خزایی در شورای شهر منتشر شد مبنی بر این که "مدیر کل دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری استان همدان در نامه ای خطاب به فرماندار این شهرستان تأکید کرده؛ که   "ثبت نام و عضویت خزایی در شورای این شهر فاقد وجاهت قانونی است."
 طبیعتاً این حکم باید در اسرع وقت توسط فرماندار اجرایی می شد ، با این وجود شاهد عدم اجرای قانون توسط فرماندار و ترک فعل او در این باره هستیم، تا جایی که خزایی با تمرد از این دستور، در جلسات شورا حضور می یابد و تعجب آور اینکه دیگر اعضای شورای شهر نیز برخلاف این نامه ابلاغی رفتار کرده و اجازه حضور به خزایی در شورا را می دهند! این حمایت از حضور غیرقانونی خزایی در شورای از سوی اعضای دیگر برای چیست؟!
ترک فعل فرماندار تویسرکان جای خود دارد و می طلب که مدعی العموم در این خصوص ورود پیدا کند، هرچند که سابقه عملکرد ضعیف وی در خصوص شورای شهر قبل و حواشی پررنگ آن نقل خاص و عام است .
و اما برسیم به اینکه حضور علی خزایی در شورای شهر تویسرکان از همان ابتدا با توجه به اینکه ثبت نامش خارج از مهلت قانونی برای استعفا یا بازنشستگی از ناجا بوده(برابر ماده ۲۸) ، فاقد وجاهت قانونی است و به طور طبیعی رای وی در تصمیم گیری ها و مصوبات معتبر نمی باشد  ، این بدان معنا است که به عنوان نمونه ، انتخاب نماینده شورای تویسرکان « مریم مرادیه» که با چهار رأی و با رأی تعیین کننده خزایی کسب شده نیز می تواند ابطال می شود و او دیگر نماینده شورای شهر نباشد.
بنابراین به تعویق افتادن انتخابات شورای شهرستان برای تعیین یک نماینده برای شورای استان تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت علی خزایی ضرورت دارد و خواسته مردم است.
مردم مظلوم این شهر انتظار دارند تا مدعی العموم وارد میدان شود و از حقشان دفاع کند.
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان