آخرین اخبار

2. آذر 1400 - 16:58   |   کد مطلب: 40259
در بازدید رئیس کل دادگستری همدان و دادستان مرکز این استان از انبار اموال تملیکی اعلام شد که؛ با نظارت دقیقتر بر شرایط نگهداری و فروش این اموال، در حال حاضر پرونده املاک تملیکی بلاتکلیف در همدان وجود ندارد.

به گزارش رودآور؛ ظهر امروز دوم آذر ماه رئیس کل دادگستری همدان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به همراه تنی چند از مدیران استانی از انبار اموال تملیکی در همدان بازدید کردند.

* پرونده املاک تملیکی بلاتکلیف نداریم

«محمدرضا عدالتخواه» رئیس کل دادگستری استان همدان در حاشیه این بازدید گفت: پیش از بازدید پرونده های مربوط به املاک تملیکی چه در تعزیرات و چه دستگاه قضایی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت و احکامی نیز امروز برای پرونده های موجود در دادگستری صادر شد.

وی با بیان اینکه تعزیرات هم در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده، اظهار کرد: در حوزه املاک تملیکی پرونده ای بلاتکلیف و رها شده نداریم، هرچند درباره برخی پرونده ها با توجه به روند اداری ـ قضایی که دارند باید زمان مربوطه آن هم سپری شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: در حال حاضر روند خرید فروش این املاک، به شکل متمرکز در سطح کشور و نه در سطح استان به مزایده گذاشته می شود و شخص برنده پس از واریز هزینه به خزانه و با احراز شرایط حضور کار خود را پیش می برد.

عدالتخواه درباره برخی اموال از جمله دخانیات که قابلیت استفاده ندارند، هم عنوان کرد: این اموال پس از تعیین تکلیف نهایی امحاء می شود.

وی با اشاره اینکه نحوه نگهداری از اموال تملیکی در دو سوله مورد بازدید مطلوب است، تصریح کرد: شرط امانتداری در این مکان رعایت شده و اموال افرادی هم که تبرئه شده اند به آنان عودت داده می شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: در حال حاضر یک چهارم از دو سوله بازدید شده خالی است و اموال به صورت دپو شده نگهداری نمی شود، این مطلب نشان می دهد که سرعت خوبی در رسیدگی به پرونده های مربوطه وجود دارد.

* نظارت بر شرایط نگهداری و فروش اموال تملیکی زیر ذره بین دادستان

«حسن خانجانی موقر» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان هم به بازدید  15 روز پیش خود از این مکان اشاره کرد و گفت: این گونه بازدیدها به دنبال دستور و تدبیر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه انجام می شود.

وی اظهار کرد: از همان روز به دنبال آن بودیم تا کالا‌های سریع الفساد، کالا‌های نیازمند به استعلام از دستگاه های مربوطه از جمله؛ استاندارد، گمرک و محیط زیست در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: در این بازدیدها هم مسئله قاچاق کالا و هم شرایط و نحوه نگهداری اموال به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا با بازخوانی موشکافانه تر پرونده های در حال رسیدگی و یا در دست اجرای حکم، حقی نه از بیت المال و نه از مردم تضییع شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در مجموع با ابراز رضایت از شرایط ارزیابی شده، افزود: با نگاه به تسریع در تعیین تکلیف اموال تملیکی، حل مشکلات و رفع موانع، برنامه های خود را پیش می بریم و هیچ گاه به دنبال مچ گیری نبودیم.

خانجانی موقر ادامه داد: پس از تعیین تکلیف نهایی اموال و برگزاری مزایده، وجوه حاصله از فروش آن به خزانه دولت واریز و برای مصارف عمومی کشور هزینه می شود.

وی عنوان کرد: البته می طلب تا دستگاه های متولی، ارائه نتایج آزمایشات و پاسخ استعلامات لازم در مهلت های تعیین شده را و به وقت اعلام کنند تا روند رسیدگی ها تسریع یابد.

انتهای پیام/ز

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان