آخرین اخبار

18. آبان 1401 - 10:26   |   کد مطلب: 40420
خانه صنایع دستی پایتخت طلای سبز ایرن، با هنروری پنچه طلایی های خوش ذوقش، این روزها و در آستانه نوروزی نو بیشتر از همیشه می تواند پذیرای مسافران و گردشگران در بهاری دل انگیز باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ می گویند هنر نزد ایرانیان و بس و چه لقب زیبایی به مردمان این دیار نسبت داده اند.هنر و صنایع دستی در جای جای ایران اسلامی نقش و رنگی از خلاقیت، جذابیت، سلیقه و ذوقشان دارد.
 و اما در تویسرکان صنایع دستی گویا با دل و جان مردمش بیشتر همنشین شده و هنر دست این دست و پنجه طلایی های خون گرم پایتخت طلای سبز ایران در کشور و حتی در برخی از کشورهای اروپایی زبانزد است، به ویژه منبت گلریز این شهرستان که مختص به تویسرکانی ها است و هیچ دستگاهی تاکنون این نوع منبت با تمام ظرافت ها و ریزه کاری هایش را نتوانسته بسازد.
خانه صنايع دستي اين شهرستان در محل خانه تاريخی دكتر اقتداری از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و این روزها هم محلی است برای آموزش هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی و هم محل عرضه هنروری های تویسرکانی ها به مسافران. بی تردید این خانه زیبا می تواند پذیرای خوبی برای گردشگران نوروزی باشد.
به گفته «اسحاق ترکاشوند» مدير اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي تويسركان، 23 درصد از تولیدات صنایع دستی استان به این شهرستان اختصاص دارد.
او از فعالیت بیش از 5 هزار و 600 کارگاه صنایع دستی در شهرستان خبر داد و اعلام کرد: که در این خانه صنایع دستی، آموزش های تخصصی در حوزه های مختلفی از جمله؛ میناکاری، نقاتشی زیرلعابی، مرواربافی، چرم دوزی، تراش سنگ های قیمتی، معرق کاری گليم بافی، جاجيم بافی، منبت و رودوزی ها سنتی به علاقه مندان آموزش داده می شود.
خانه صنایع دستی تویسرکان این روزها منتظر مسافران و گردشگران نوروزی است.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان