آخرین اخبار

22. تير 1401 - 11:31   |   کد مطلب: 40480
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه؛
زوجین با عشق و محبت، از تنگناهای زندگی به سلامت عبور می کنند
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکرنگی و صداقت وزن نداشتن معیشت کافی را کمتر می کند، تصریح کرد: زندگی اگر همراه با محبت و عشق ورزی باشد می تواند زوجین را از تنگناهای معیشتی به سلامت عبور دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور، محمدباقر الفت در جشن موالید و مزدوجین کارکنان دادگستری استان همدان، یکی از آسیب های اجتماعی را تجردگرایی دانست و گفت: امر ارزشمند ازدواج باید انجام شود تا انسان در مسیر الهی قرار گیرد و از طرفی ترک این مسیر، انحراف برای جامعه ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده طلاق زودهنگام با عنوان طلاق توافقی که از روی ناپختگی زوجین است آسیب ها و مفاسد اجتماعی بسیاری هم برای خانواده و هم برای اجتماع ایجاد می کند و اگر دستگاه قضایی برای جلوگیری از این واقعه به میدان نیاید معلوم نیست چه بر سر جامعه می آید.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ازدواج کردن امری غیرقابل اجتناب است، افزود: حفظ این نهاد از هر امری واجب تر و ارزشمندتر است و نباید موضوعات معیشتی هرچند که مهم است بر ماهیت ازدواج و کنار هم قرار گرفتن دو نفر اثرمنفی بگذارد.
الفت با اشاره به اینکه یکرنگی و صداقت وزن نداشتن معیشت کافی را کمتر می کند، تصریح کرد: زندگی اگر همراه با محبت و عشق ورزی باشد می تواند زوجین را از تنگناهای معیشتی به سلامت عبور دهد.
وی ادامه داد: مردان بدانند که زن به عنوان ریحانه هستند و روح لطف آنان را خدشه دار نکنند چرا که با خرید طلا و مادیات این آسیب هرگز جبران نمی شود.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه عنوان کرد: مرد و زن بعد از عقد امانتدار زندگی مشترک می شوند و در این امانت نباید خیانتی رخنه کند و زوجین اخلاقیات را اولویت خود قرار دهند.
الفت در توصیه ای به زوج های جوان گفت: مهم است تا زوجین تا رسیدن به پختگی کامل در زندگی از ریش سفیدهای فامیل و یا مشاوره برای رفع اختلافات خانوادگی بهره بگیرید.
وی همچینین تاکید کرد: هرچند که تغذیه و تحصیل فرزند باید برای ما مهم باشد، اما آنچه که فرزندان را برای زندگی در آینده می سازد توجه به روح و روانشان است که اگر این تربیت مطابق با آموزه های دینی باشد سبب ساز زندگی بهتر فرزندان ما می شود‌.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به خانواده باید اولویت همسران باشد و نباید مردان خود را وقف کار کنند،  تصریح کرد: توجه به خانواده عین تکلیفی است که رهبر انقلاب هم بر آن تاکید دارند.
 انتهای پیام/زنگنه

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان