آخرین اخبار

16. مرداد 1401 - 13:44   |   کد مطلب: 40483
عالم همه به گرد اباعبدالله(ع) جمع شده اند، تا معنای "حب الحسین یجمعنا" را به تصویر بکشند و به نمایش بگذارند و این است محبت علوی در دل لشکریان حسینی برای آماده سازی قیام مهدوی آن هم توسط دهه نودی ها.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در ایام جانسوز شهادت مولا و سرورمان، سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش هستیم و این حسین(ع) کیست که همه عالم غرق در ماتم او است و جهان برای او یک پارچه حسینیه شده و دل ها همه روانه کربلا و قلب ها به تپش افتاده.پرچم های سیاه بر درب خانه ها نصب شده و حتی فضای مجازی هم پر است از تولیدات متنی و تصویری برای آن مظلوم سر از تن جدا شده.

*قیام مهدوی لشکریان حسینی می خواهد

عالم همه به گرد اباعبدالله(ع) جمع شده اند، تا معنای "حب الحسین یجمعنا" را به تصویر بکشند و به نمایش بگذارند و این است محبت علوی در دل لشکریان حسینی برای آماده سازی قیام مهدوی.بی تردید قیام موعود بدون تربیت لشکریانی به مانند یاران با وفای حسین(ع) در دشت کربلا شدنی نیست، باید آماده شد چه در دل و چه در عمل.

و اما این روزها دهه نودی های تویسرکانی که روزگاری طفلان 6 ماهه ای بودند و در مراسم شیرخوارگان حسینی نذر امام زمانشان شدند، پای در رکاب مولا ایستاده اند.

یکی پارچه سیاه آورده و دیگری پرچم یا حسین(ع) را بر دوش گذاشته، آن یکی هم به دنبال سربند علی اکبر و لبیک یا خامنه ای از این سو به آن سو می رود و همه حرفشان یکی شده تا بگویند؛ ما دهه نودی ها با همین قد و قامتمان استوار به بصیرت عباس(ع) اقتدا می کنیم و با یادآوری کلام نافذ زینب(س) راهمان را شناخته ایم و دلمان را در رکاب ولایت برای امام زمانمان گره زده آماده می سازیم، تا جایی که در معرفی سیدالشهداء(ع) بر سر و سینه می زنیم و این است هنر ما که اگر قرار است خود را به جهان معرفی کنیم با حسینمان باشد و قاسم(ع) شده است سرمشق زندگی برای کودکان و نوجوانان وطنمان.

*برپایی بیش از 150 موکب توسط دهه نودی ها در تویسرکان

در این باره «حجت الاسلام سبحان جامه بزرگ» رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان به خبرنگار رودآور از برپایی پیش از 150 موکب توسط کودکان و نوجوانان این شهرستان خبر داد و گفت: ابتکار عمل این دهه نودی ها در محرم امسال ما را غافلگیر کرده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته گروه تبلیغی حضرت حیقوق نبی(ع) متشکل از طلبه های مبلغ در بین تعدادی از موکب های کودکان حاضر شد و حتی با کمک خیران نیک اندیش برای برخی از آنان قند و چای، شکر و دیگر ملزومات موکب داری تهیه کرد و امسال فکرش را نمی کردیم آن موکب ها تکثیر شده باشند و در هر محله ای نزدیک به 20 خیمه عزای حسینی برافراشته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، این شور و اشتیاق کودکان را نشأت گرفته از ارتباط عمیق دلی آنان با سیدالشهداء(ع) می داند که مسیر خود را خوب شناخته اند و برای امام زمانشان هم برنامه ریزی کرده اند.

حجت الاسلام جامه بزرگ افزود: بنا داریم پس از این ایام به قید قرعه به سه گروه از این موکب داران کوچک، ملزمات موکب داری به مانند کتیبه، پرچم و پارچه مشکی اهدا کنیم.

*لقمه های نذری برکتی برای تربیت صحیح کودکانمان دارد

«مصطفی الوندی» یکی از شهروندان تویسرکانی هم از این همه شور و اشتیاق حسینی که در دل ها موج می زند می گوید، از جمع آوری نذورات مردمی برای تهیه و توزیع غذای نذری حتی توسط کودکان.

او می گوید: غذای نذری صفایی دیگری دارد، این تنها یک غذای معمولی نیست، بلکه با عشق و محبت عمیق حسینی تهیه و پخته شده و انرژی خاصی که برکت عظیمی  به لقمه ها داده و کودکان ما نیز از این لقمه های نذری خورده اند و این گونه دلشان برای سرورشان می تپد.

الوندی می گوید: هیجان این کودکان، نوجوانان و جوانان برای حضور در مراسم های عزای سالار شهیدان مثال زندنی است، چه رسد برای بزرگترها، اصلاً حسین(ع) خودش معنای وحدت است و این است محبت او در دل ها.

به گزارش رودآور؛ مگر می شود، عاشق بود و شبیه معشوق نشد، کودکان ما عاشق حسینشان هستند و این روزها مثل او شده اند پاک و دلداده و دلبسته خدا.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان