آخرین اخبار

30. مرداد 1401 - 21:21   |   کد مطلب: 40500
در نشست مدیریت بحران آب استان علاوه بر اطلاع رسانی از کمک های جمعیت هلال احمر برای عبور همدانی ها از تنش آبی؛ حمایت از کشاورزان داوطلبی که چاه های آب خود را برای مردم اجاره می دهند در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش رودآور؛ «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر کشور، عصر امروز در نشست مدیریت بحران آب استان همدان؛ گفت: تلاش های مسئولان این استان برای عبور از تنش آبی قابل تقدیر است.

وی خود را جزء مردم این استان دانست و اظهار کرد: مردم گرانقدر این استان ما را در کنار خود ببینند و این اطمینان را به آن ها می دهیم تا خروج از شرایط اضطرار و پایداری وضعیت تأمین آب هر آنچه در توان داریم برای خدمت رسانی به کار می بریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: در همین راستا در حال حاضر یک میلیون بطری لیتر آب بسته بندی برای توزیع بین مناطق محروم، ۲۰ هزار گالن 20 لیتری  و پنج دستگاه خودرو تانکر حمل آب در اختیار مجموعه مدیریتی این استان قرار گرفته و بنا داریم تانکرها و مخازن آب سیار و ثابت هم به همدان انتقال دهیم.

کولیوند عنوان کرد: مشکلات مطرح شده در این جلسه را برای رئیس جمهور نیز بازگو می کنم و امیدواریم تدابیر مؤثری برای رفع کم آبی در سطح استان همدان ارائه شود.

* حمایت از کشاورزانی که چاه های آب خود را برای مردم اجاره می دهند
«علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان نیز در این نشست گفت: پروژه انتقال آب به همدان که از سال 83 کلنگ آن به زمین زده شده، بنا بود در سال 1390 به بهره برداری برسد، اما تا سال 1400 مقارن با دولت جدید این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، این در حالی است که تنها در چهار ماه اخیر در دولت سیزدهم شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه هستیم.

 وی با بیان اینکه تامین آب پایدار برای همدان از برنامه های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: بنابراین با پیگیری ها و قول مساعد دولت اعتبار ویژه و مناسبی برای تکمیل نهایی پروژه آبرسانی به همدان تخصیص یافته و تلاش های وزیر نیرو و معاونانش در این زمینه ستودنی است.

استاندار همدان تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر نیرو به این استان مقرر شده تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای پروژه آبرسانی، تهیه و تدوین شود و با توجه به اقدامات انجام شده فاز نخست انتقال آب به همدان در چند هفته آینده اجرایی می شود.
قاسمی فرزاد در ادامه به بیان اینکه از کشاورزانی که داوطلبانه چاه‌های آب خود را در اختیار ما قرار می دهند حمایت می کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر برای کاهش مشکلات پیش آمده با همیاری کشاورزان چندین حلقه چاه به شبکه توزیع آب همدان متصل شده است.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان