آخرین اخبار

8. شهريور 1401 - 21:03   |   کد مطلب: 40506
فرماندار تویسرکان در گفت و گویی هم از جزئیات پروژه های افتتاح شده در هفته دولت با ده ها میلیارد هزینه پرده برداشت و هم حرف از روند اجرای نهضت ملی مسکن، برخورد با بساز و بفروش های متخلف و صدور 50 حکم تخریب به میان آورد، او همچنین گفته که درباره شغل های جدید ایجاد شده آماده راستی آزمایی است.

«حسین افشار» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به برنامه های مختلف اجرا شده در هفته دولت امسال، گفت: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در این هفته برگزاری یادواره شهیدان رجایی و باهنر و همزمان 27 شهید کارمند شهرستان تویسرکان بود که به اذعان سخنران جلسه حجت الاسلام فاضلیان برترین یادواره شهید استان در این هفته بوده است.

وی در ادامه به اولویت های کاری دولت پرداخت و با اشاره به اینکه سال دوم از برنامه ها دولت مهمتر است، اظهار کرد: سال گذشته دولت سیزدهم در حالی کار را تحویل گرفت که دولت قبل تمام بودجه را مصرف کرده بود و ماهانه 10هزار میلیارد تومان سر رسید اوراقش بود، اما برای سال جاری خوشبختاه طوری برنامه ریزی شده که تا هفته دولت 1402 منابع مالی پروژه تا حدود قابل قبولی تأمین شده است.

*بخش قابل قبولی از منابع مالی پروژه های تویسرکان تأمین شده

افشار افزود: برای تویسرکان اولویت های چندگانه ای تعریف کردیم از جمله؛ اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان مرتبط با شهرستان، یعنی آن یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار تعریف شده برای پروژه ها باید به گونه ای باشد تا همشهریان ما اثراتش را مشاهده کنند و مکمل این اعتبار 914 میلیارد تومان تسهیلاتی بانکی است که در اختیار تولیدات کنندگان با هدف اشتغالزایی قرار می گیرد.

*160 تویسرکانی سهم خود برای خانه دار شدن در نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند

وی مهار افزایش قیمت مسکن را از دیگر اولویت های کاری خود عنوان کرد و گفت: در پیشبرد نهضت ملی مسکن تاکنون 160 نفر هزینه مربوط به سهم خودشان را پرداخت کرده اند؛ بنابراین به شهردار، بنیاد مسکن و امور شهرداری گفته شده که این هزینه باید هرچه سریعتر تبدیل به پروژه شود تا هم ارزش پولی حفظ شود و هم اعتماد عمومی بالا رود.

*آماده راستی آزمایی برای شغل های ایجاده شده هستیم

فرماندار تویسرکان به مسئله ایجاد اشتغال پایدار هم پرداخت و تصریح کرد: تعهد ما برای سال 1401 ایجاد یک هزار و 500 شغل قطعی در شهرستان است، بدان معنا که اگر در بوته راستی آزمایی قرار گیرد در تماس با فرد مشخص می شود که او ثابت در شغل خود باقی مانده، دارای درآمد پایدار است و حداقل قانون کار با بیمه برایش پرداخت می شود.

*بساز و بفروش های ناسالم در چنگال قانون

افشار با بیان اینکه از دیگر اولویت ها در سطح شهرستان امور فرهنگی، عدالت محوری و مقابله با فساد است، افزود: باید جلوی راند ساخت و ساز و جولان متخلفان حوزه شهر و شهرسازی را بگیریم و نباید یک نفر به خودش اجازه دهد هفت طبقه بسازد، ده ها میلیارد تومان سود کند، اما خانه های اطراف از حق انتفاع بیافتد، که چه شده؟ فلان عضو یا فلان فرد از آن بساز و بفروش متقلب حمایت می کند!

وی تصریح کرد: بنابراین باید سرمایه گذاری و ساخت و ساز را برای افراد سالم هموار کنیم و در طرف مقابل برای افراد ناسالم و ناصالح کار را با موارد قانونی بازندارنده به مانند کمیسیون ماده 100، 77 و 99 سخت و دشوار کنیم.

* صدور 50 حکم تخریب با کمک دادستانی

فرماندار تویسرکان از صدور 50 حکم تخریب با کمک دادستانی خبر داد و عنوان کرد: ممکن است خانه تخریب نشود، اما ارزش خانه به طور قطع از بین می رود و سازنده متخلف نمی تواند پایان کار دریافت کند و خانه را به راحتی بفروشد، چرا که فرد خریدار می داند که حکم تخریب بر روی خانه قرار دارد، حتی اگر پرونده به  دیوان بروند آن سازنده متخلف است که متضرر و بازنده می شود.

افشار تأکید کرد: هدف نهایی تمام برنامه های فرهنگی و عمرانی ما در نهایت افزایش دلبستگی مردم به نظام است، چرا که این مردم مدیران با انگیزه و کاری می خواهند و ما سعی می کنیم در این مسیر سربازی برای خدمت رسانی به جامعه باشیم.

*فرماندار تویسرکان از پروژه های افتتاح شده در هفته دولت می گوید

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره طرح های افتتاح شده در هفته دولت در تویسرکان عنوان کرد: از جمله این طرح ها بهره برداری از واحد بسته بندی گردو با 10 میلیارد تومان سرمایه گذاری و 70 نفر اشتغالزایی، کشتارگاه دام تویسرکان با 15 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و 20 نفر اشتغالزایی، تصفیه خانه پساب فاران شیمی با چهار میلیارد تومان هزینه، نصب حفاظ جداکننده و روشنایی پیچ مسیر جعفریه با 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه، بهسازی معابر روستایی  دارانی علیا، آرتیمان قلقل، کمانگران و لامیان در مجموع با هفت میلیارد تومان اعتبار، مقام سازی شده 108 واحد مسکن روستایی با بیش از 34 میلیارد تومان هزینه و 860 مترمربع زیربنا و نیز افتتاح اقامتگاه بوم گردی آرتیمان با 4 نفر اشتغالزایی است.

فرماندار تویسرکان با اشاره به بهره برداری از طرح های حوزه برق و مخابرات هم اعلام کرد: در این حوزه شاهد بهره برداری همزمان از پست های هوایی برق حوزه علمیه و روستای بوستاندر، 15 کیلومتر شبکه کابل خودنگهدار، احداث شبکه های فشار متوسط رودآور و بخشی از باغ های سرکان و تأمین برق طرح ها تولیدی با مجموع هشت میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار در هفته دولت بودیم.

افشاری تصریح کرد: ارتقاء اینترنت به نسل سه و چهار پرسرعت در نقاط روستایی، نصب پورت های تلفن و اینترنت در روستاهای سنگ سفید و جیجانکوه، دو طرح تبدیل شبکه هوایی به زمینی و برگردان سایت موبایل روستای میانده هم، جزئی از 6 طرح مخابراتی بود و برای این طرح ها بیش از دو میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: درهفتمین روز از هفته دولت نیز از کارخانه صنایع غذایی در دست اقدام سرمایه گذاری خارجی در ناحیه صنعتی فرسفج بازدید وازنزدیک مراحل اجرای طرح وپیشرفت فیزیکی آن بررسی شد.
فرماندار تویسرکان تصریح کرد: این طرح با سرمایه گذاری سه میلیون دلار ارزی و ۲۵۰ میلیارد تومان ریالی با سرعت بالایی درحال تکمیل است.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان