آخرین اخبار

2. آذر 1401 - 22:25   |   کد مطلب: 40554
بانوی نمونه مشاغل خانگی کشور، یک مادر، همسر و خواهر است، یک بسیجی تویسرکانی که در امنیت رشد یافته و این روزها با کارآفرینی برای 17 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مصداقی از جهاد عملی تبیین شده، او معتقد است؛ تلاش و پشتکار در کنار لبخند به زندگی با تمام سختی هایش، می شود رمز پیروزی در عرصه جهاد اقتصادی.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ زن یعنی عشق، محبت، همسرداری، مادر بودن، خواهر بودن برای زندگی کردن در امنیت و آن آزادی ارزشمندی که انقلاب اسلامی به این اسطوره مهربانی هدیه داده است.

می خواهیم بگوییم از یک زن، از زندگی، از آزادی، از حیا، از عفت و از پاکدامنی یک بانوی عفیفه ایرانی که این روزها بر خلاف تبلیغات رسانه های شوم بیگانه، پرنده آزادگی است در جهاد عملی تبیین که برای دوستان، اقوام و بسیاری الگو شده است.

و می گوییم از "فاطمه آقاملایی"، بانوی بسیجی تویسرکانی که به عنوان یکی از بانوان برتر کشوری در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی معرفی شده است.

فاطمه خانم می گوید؛ با همراهی و الفتی که بین او و همسرش "بهمن" است و دو فرزندش، دوازده سالی می شود که به تولید محصولاتی به مانند سرکه سیب، سرکه انگور، سرکه خرما، شیره انگور معمولی و شانی، شیره خرما، انواع لواشک و آلوبخارا و آلوچه، رب خانگی، سبزیجات خشک، عرقیچاتی به مانند عرق نعنا، مرزه، بیدمشک، شاتره، کاشنی و پونه دست زده اند.

*با سرمایه ای اندک اما با پشتکار تولیدکننده شدند

کارشان را خانوادگی از کارگاهی کوچک در حیاط خانه با هیزم و چند دیگ بزرگ و کوچک آغاز کرده بودند، هنوز بوی رب خانگی پیچیده در بوی سوختن هیزم ها به مشام می رسد.

آستین های غیرتشان را برای کسب درآمد از همان کارگاه کوچک بالا زدند.بارها در این راه شکست خوردند، گاهی سرکه ها خوب عمل نمی آمد، گاهی رب شورتر از معمول می شد گاهی هم شیرین تر و بالاجبار باید تمام محصولشان را دور می ریختند.

اما دست از کسب تجربه برنداشتند به یکدیگر دلداری می دانند که باید برای زندگی کردن ایستاد، پشتکار داشت، مقاومت کرد و اکنون فوت و فن کار را به زیبایی آموخته اند و کارگاه را بزرگتر و دست در دست همسر خود عنوان "محصولات ارگانیک بهمن" را بر روی تولیداتشان نصب می کنند.

*دستان غیرت بسیج به مدد خانواده کارآفرین آمد/اشتغالزایی یک بانو برای 17 نفر

کم کم محصولاتشان شناخته تر و معروفتر می شود، تعریف و تمجیدها هم اوج می گیرد.آنانی که یک بار محصولات این خانواده را چشیده اند، به سراغ محصول دیگری نرفته اند.

فاطمه خانم می گوید؛ زمانی که با استقبال مشتریان روبرو می شوند به سراغ بزرگتر کردن کارگاه تولیدشان می روند، حتی امتیاز برق صنعتی و گاز را هم به صورت مجزا می گیرند تا جوابگوی سفارش های خود از دیگر شهرها هم شوند.

در ابتدا سرمایه آنان اندک بود، باید چاره ای بیاندیشند نمی شود که از تلاش ایستاد، بدین ترتیب به یاری بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات کم بهره از سوی این سازمان، دستگاه های مورد نیاز کارشان را از اصفهان خریداری می کنند تا بتوانند با کارآفرینی زیر پر و بال چند خانواده دیگر را بگیرند تا جایی که این زوج تویسرکانی به طور مستقیم برای پنج نفر و غیر مستقیم برای 11 نفر شغل ایجاد کرده و منبع درآمدی برای آنان فراهم ساخته اند.

*صدای رضایت مشتری یعنی کسب روزی حلال برای فروشنده

و اما در گوشه ای دیگر از حیات خانه یشان سالن کوچکی به مانند سفره خانه های سنتی با آجرو شیشه های رنگی و تخت های سنتی رو به راه کرده اند.

 مشتری که می آید، دستش را می گیرند و به سالن می برند، از انواع محصولاتشان برایش می آورند و خریدار بعد از امتحان کردن؛ آنچه را که بخواهد و پسندیده باشد انتخاب می کند.

گوش هایمان را که تیز کنیم صدای ملچ و ملوچ کردن لواشک خوردن آن دخترک چهار پنج ساله به گوش می رسد که گوشه چادر مادر خود را گرفته و یکریز می گوید مامان! مامان! از این لواشک هم برای من بخر.

ادامه لبخند رضایت مشتری می شود کسب روزی حلال برای این خانواده که به جد به دنبالش هستند.

*آموزش رایگان تولید محصولات خانگی به مددجویان کمیته امداد برای خودکفا شدن

از آنجا که فاطمه خانم ما از هر انگشتش هنری می بارد، افکار و اندیشه اش نیز جهادوارانه است.با دلی بزرگ و با صبوری تمام می خواهد راه های موفقیتش را هم به دیگران انتقال دهد، از این رو به صورت رایگان برای بانوان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) راهبر می شود و سیر تا پیاز کار کردن برای کسب درآمد را به آنان می آموزد و تجریباتش را بدون هیچ چشم داشتی در اختیار آن بانوان قرار می دهد فی سبیل الله.

بنابراین آن مددجویان با فراگرفتن روش کار، ماهی گیری را می آموزند و بعد با دریافت تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد به سمت خودکفایی خانواده یشان گام برمی دارند.

*امنیت، زمینه ساز پیروزی در جنگ اقتصادی است

فاطمه خانم معتقد است نمی شود که تنها بنشینیم و با دعا کردن زندگی را بچرخانیم، باید در جنگ اقتصادی هر کسی با هر مهارتی که دارد وارد کارزار شود حتی شده تنها با رب درست کردن برای خانواده و اقوام خود این هم تنها در سایه امنیت شدنی است و او آرامش حقیقی را در امنیت می داند که در آن زندگی کرده.

*بسیجی نماد تلاش و پشتکار در کنار لبخند به زندگی است
زندگی را همان گونه که ببینیم به ما روی می آورد، پس به زندگی لبخند بزن با دلی سرشار از امید.نداشته هات را فراموش کن و آستین های غیرت، تلاش و پشتکارت را بالا بزن و مبارزه کن برای بهتر شدن روزهایت. این رمز پیروزی بانوی برتر تویسرکانی در عرصه جهاد اقتصادی با روحیه ای بسیجی است.

انتهای پیام/ز

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان