آخرین اخبار

4. آذر 1401 - 11:54   |   کد مطلب: 40557
اینجا در تویسرکان به همت فرصت سازی دو بانوی بسیجی، چرخ زندگی هفت خانوار با چرخیدن "چرخ خیاطی ها" می چرخد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ آن ور آبی ها به هر دری می زنند و به دنبال مشغول کردن جوانان ما به ظواهر زندگی هستند تا انرژی آنان را به جای فراگیری حرفه ها و مهارت های مختلف به لذت های حیوانی سوق دهند، آنان می خواهند جوانان این مرز و بوم تنها خودشان را با فضای مجازی سرگرم و گوشه نشینی را انتخاب کنند، در حالی که یک جوان باید شاداب، پر انرژی و با طراوت بوده و تا زمانی که زور بازو دارد به فکر حرفه آموزی باشد و یا علی گویان برای زندگی خود و خانواده اش برنامه ریزی کند، چرا که در پیری دیگر آن توانی که باید برای آموختن نمی ماند.

*آبادانی در تلاش است

جوانان اگر هویت، قدرت و توانمندی های خود را بشناسند آبادانی را مجسم می کنند، نه اینکه فکر تخریب در سر بپرورانند و اندیشه هایشان را معطوف به کارآفرینی می کنند تا هم منبع درآمدی برای خود داشته باشند و هم با ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران منشاء کسب روزی حلال شوند.

چه بسیار جوانان و به ویژه بانوانی هستند که پویایی خود را در کار کردن جستجو می کنند، انسان اگر کار نکند هیچ گاه سرزنده نمی شود.

* زندگی را با چرخ "چرخ خیاطی ها" می چرخاند

و اما در میان این آتش به اختیارها دو خواهر بسیجی تویسرکانی به نام معصومه و مریم بختیاری هستند که آستین های همتشان را بالا زده اند تا با انگشتان حرفه یشان، نخ کوک کنند و ساز زندگی را خود بنوازند با صدای چرخ "چرخ خیاطی ها."

به کارگاه کوچک خیاطی این دو خواهر می رویم نام کارگاهشان را "راما" گذاشته اند، مریم متأهل است و فرزندش هم گاه گاهی به کارگاه مادرش می آید و در کنار نوشتن تکالیف مدرسه، به صورت عملی با مشاهده مادر، مشق زندگی می آموزد.

*تسهیلات بسیج سازندگی زمینه توسعه یک کارگاه خیاطی

معصومه می گوید؛ من و مریم سابق بر این در کارگاهی در تهران مشغول به کار بودیم، پس از آن که خیاطی را آموختیم به دیار خود بازگشته و به همت تسهیلاتی که از بسیج سازندگی دریافت کرده، کارگاه کوچک خیاطیمان را سرپا کردیم.

در ابتدا با دوخت و دوز سیمونی کارمان را آغاز کردیم، رنگارنگ، زیبا و قشنگ برای نوزدان.کم کم با توجه به نیاز جامعه به سمت دوخت مانتو، پالتو و شومیز رو آوردیم.حالا این روزها هم قرار است وسایل تزئینی آشپزخانه را طراحی و بدوزیم.

*بانوان فرصت ساز تویسرکانی

مریم نیز عنوان می کند: در این کارگاه در حال حاضر علاوه بر اینکه من و خواهرم فعالیت داریم برای پنج نفر هم اشتغالزایی ایجاده شده و به دنبال آن هستیم تا با اخذ تسهیلات بیشتر فرصت های شغلی دیگری هم برای همشهریانمان فراهم سازیم.

به گزارش رودآور؛ کار کردن آدم را سرزنده می کند، در حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده؛ « خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار» و چه زیبا این دو بانوی بسیجی در تویسرکان برای دوری از دل مردگی و برای  ساز زندگی خود نخ کوک می کنند.

انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان