آخرین اخبار

15. آذر 1401 - 21:43   |   کد مطلب: 40572
فرماندار تویسرکان گفت: با وجود اقدامات انجام شده برای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، همچنان از برخی دستگاه ها که در این باره کوتاهی کرده اند، گلایه مند هستیم و برای چاره اندیشی در این باره به زودی ستاد مناسب سازی شهرستان با حضور مدیران دستگاه های مختلف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ یازدهم آذر ماه جاری و در آستانه روز جهانی معلولان خبری با عنوان "شهردار و شورای شهر تویسرکان ناتوان در پاسخگویی به مطالبات معلولان/مسئولان خانه نشینی معلولان را می خواهند؟!" مبنی بر گلایه مندی معلولان از عدم توجه برخی دستگاه ها به ویژه شهرداری نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولان، گزارشی در این مجموعه خبری منتشر شد.

*دو درصد جمعیت تویسرکان، به خدمات توانبخشی نیاز دارند

به دنبال  انتشار این گزارش و پیگیری خبرنگار رودآور؛ «حسین افشاری» فرماندار تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار این سایت؛ گفت: یک هزار و 820 خانوار تحت پوشش توانبخشی بهزیستی تویسرکان هستند، یعنی در حدود دو درصد جمعیت شهرستان.

وی اظهار کرد: اگر افراد سالمند و یا آنانی که دچار شکستگی و آسیب های جسمی موقتی شده اند هم به این آمار افزود، جمعیتی که باید خدمات به آن ها ارائه شود بیش از سه هزار نفرند.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه یکی از ضروری ترین خدمات در این حوزه؛ بهسازی و مناسب سازی معابر و محل های مراجعه این عزیزان است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعدادی از مراکزی که توانیابان بیشتر به آنجا رجوع می کنند مناسب سازی شده است.

*تا نقطه مطلوب برای مناسب سازی معابر و اماکن پرتردد فاصله داریم

افشاری تصریح کرد: در حال حاضر محوطه و ورودی ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، ادارات خدمات رسان، دو بیمارستان و دو پارک برای این افراد مناسب سازی شده، هرچند که تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله داریم و تعدادی از ادارات باید هرچه سریعتر با تأمین اعتبار در تسهیل تردد معلولان مراجعه کننده اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی وجود سد معبر و اشغال بخشی از پیاده راه ها توسط برخی از کسبه و بازاریان را از دیگر مشکلات پیش روی تردد معلولان در شهر عنوان کرد و گفت: هرچند در نیمه نخست سال جاری تا حدودی جلوی سدمعبرها گرفته شد، اما همکاری بیشتر مغازه داران برای مقابله با این معضل، ضرورتی انکار ناپذیر است.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: پیمانکاران برای بنای ساختمان ها باید در راستای قانون حمایت از معلولان حرکت کنند، چرا که اگر سازه های آنان منطبق بر ضوابط نباشد پایان کار دریافت نمی کنند.

*کمک دولتی برای مناسب سازی منازل تعدادی از معلولان

افشاری همچنین از کمک 70 میلیون تومانی بهزیستی به هفت خانواده دارای معلول برای نصب رمپ در منزل مسکونیشان خبر داد و گفت: با کمک های دولتی به دو معلول نیز، تجهیزات مورد نیاز به منظور پیاده و سوار شدن بر خودرویشان به ارزش 20 میلیون تومان اعطاء شد.

وی تأکید کرد: با وجود اقدامات انجام شده، همچنان از برخی دستگاه ها که نسبت به قانون حمایت از معلولان درباره مناسب سازی کوتاهی کرده اند، گلایه مند هستیم و برای چاره اندیشی در این باره به زودی ستاد مناسب سازی شهرستان با حضور مدیران دستگاه های مختلف در تویسرکان برگزار می شود.

*هنوز معابر شهری برای عبور و مرور معلولان مناسب نیست

به گزارش رودآور؛ پس از انتشار خبر رودآور، درباره ضرورت توجه به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تردد راحتتر معلولان، به نظر فرماندار شهرستان برای اجرای قانون حمایت از معلولان مصم شده و عزم خود را بیش از پیش جزم کرده است.

امید آن که در ستاد مناسب سازی، اداراتی که در این زمینه کوتاهی کرده اند معرفی و به آنان تذکر لازم داده شود به ویژه در حوزه شهرداری و شورای شهر چرا که هنوز نه عمده پیاده راه ها و نه بلوارهای تویسرکان برای عبور معلولان جسمی حرکتی و یا حتی روشندلان مناسب نیست.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان