آخرین اخبار

10. فروردين 1402 - 23:18   |   کد مطلب: 40688
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان از فعالیت متنوع، مختلف، جذاب و ۲۴ ساعته امدادگران این جمعیت برای خدمت رسانی مطلوب به همشهریان، مسافران گردشگران نوروزی خبر داد.

مریم زبده در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از اجرای بیست و سومین مرحله طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی خبر داد.
وی عنوان کرد: بیست و سومین مرحله طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی از تاریخ بیست و چهارم اسفند سال ۱۴۰۱ کار خود را  آغاز کرده و تا پایان روز چهاردهم فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان تصریح کرد: در این طرح با استفاده از ظرفیت اعضاء جوانان داوطلب کانون های دانشجویی، روستایی، دانش آموزی، جوانان، طلاب و غنچه های هلال احمر به صورت داوطلبانه به مسافرین نوروزی خدمات مختلفی ارایه می‌ شود.
زبده افزود: از خدمات ارائه شده در این طرح می توان به برپایی فضای دوستدار کودک و به وجود آوردن محیطی شاد و مفرح برای کودکان مسافر، طرح بهرفت، جشنواره فیلم و عکس کوتاه بشر دوستی، جشنواره سلامت گر سفر، جشنواره عکس و نقاشی نوروز با طرح رمضان، ایستگاه سلامت و غربالگری مسافرین، توزیع بورشور و کتابچه های راهنمایی و گردشگری شهرستان به مسافرین، توزیع بروشور ها و کاتالوگ های مرتبط با ماه مبارک رمضان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: همچنین نکات سلامت در سفر و ماه مبارک رمضان، طرح های ابتکاری و شاخص اعضای داوطلب، پیوستن رانندگان ناوگان عمومی به پویش بهرفت، پیوستن مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری به پویش بهرفت دراین ایستگاه، ارائه خدمات زیست محیطی  آموزش اطفاء حریق، اهدای کیسه های قابل تجزیه در طبیعت، فراخوان عضویت، به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و همچنین روز طبیعت، اهدای پرچم به به مناسبت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی، فعال سازی تیم سحاب در کنار دریاچه مادر و محوطه آرامگاه میر رضی  آرتیمانی و آرامگاه حضرت حیقوق نبی علیه السلام و ارائه خدمات به مسافرین هم جزیی از این برنامه ها است‌.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه کنگره ۸۰۰۰ شهید والامقام استان همدان و همچنین شهدای امدادگر هستیم این پست به نام شهید امدادگر رحمت علی جعفری فر مزین شده وتا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از خدمات این پست بهره گرفته اند.
دبیر کمیته خدمات امداد و نجات  ستاد سفر تویسرکان گفت: با همکاری خوب فرمانداری شهرستان، بخشداران، شهرداران، نهادهای امنیتی،  ادارات و دستگاه های خدمات رسان خدمات رسان، ارگان ها و دستگاه های امدادی
از آمادگی مطلوبی برای مقابله با سوانح و حوادث احتمالی در طول تعطیلات نوروز برخوردار هستیم.
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان عنوان کرد: در حال حاضر دو پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری شهید رحمت علی جعفری فر خیرآباد و  سردار شهید حاج مهدی ملکی فرسفج و شیفت مرکز اداری به صورت ۲۴ ساعته و به کارگیری ۴۵  نفر از امدادگران و نجاتگران زبده در حال آماده باش هستند.
زبده گفت: با ارزیابی بازرسان استانی و کشوری به حمدالله در وضعیت مطلوبی به سر می بریم.
وی در خصوص معاینات حجاج زائرین بیت الله الحرام در حج ۱۴۰۲ نیز گفت: معاینه اولیه حجاج در طول تعطیلات نوروز به پایان رسیده است.
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان افزود: در اجرای طرح  هلال رحمت، بیش گذشته چشم انتظار مساعدت ها و حمایت های خیرین  همشهریان، برای نیازمندان عزتمند هستیم.
زبده گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، کارهای فرهنگی و جوانی جمعیت برنامه‌های مختلفی  در دستور کار سال۱۴۰۲ قرار دادیم.
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان