آخرین اخبار

4. فروردين 1402 - 5:51   |   کد مطلب: 40699
رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: خانه تاریخی مسعودی که موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان را در دل خود جای داده، این روزها میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی است.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ به خانه های تاریخی و قدیمی در تویسرکان اشاره کرد و گفت: خانه مسعودی با قرار گرفتن در دل شهر یکی از این خانه ها است که جزء جاذبه های گردشگری شهرستان محسوب می شود و برجای مانده از دوران قاجاریه با قدمتی بیش از 100 ساله است.
وی عنوان کرد: این خانه مشتمل بر دو طبقه است که اتاق شاهنشین در طبقه همکف قرار گرفته و با پوشیده شدن از گچ بری‌ها، آجرکاری های زیبا، آینه‌کاریه ها و نقاشی‌هایی با روش رنگ و روغن شامل نقوش گیاهی و انسان زیبایی دو چندانی به خود گرفته است.
رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان افزود: بخشی از دیوارهای این خانه با تصاویری از پادشاهان ایران باستان برگرفته از شاهنامه فردوسی تا دوره قاجاریه، منقش شده است.
ترکاشوند گفت: “موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان” در سال ۱۳۸۹ در این خانه راه اندازی شده که سعی بر آن شده تا وسایل و اشیاء هایی با قدمت بالا به ویژه از دوران قاجار تا دوره معاصر در آن قرار گیرد.
وی عنوان کرد: زیبایی های خانه مسعودی می تواند میزبانی خوبی برای گردشگران نوروزی باشد تا هم از دیدن فضایی دیدنی لذت ببرند و با تاریخ این شهرستان بیشتر آشنا شوند.

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان