آخرین اخبار

13. فروردين 1402 - 6:21   |   کد مطلب: 40702
اینجا تویسرکان؛ بهشت گردشگران نوروزی؛(5)
خانه تاریخی اقتداری میزبانی رویایی برای گردشگران+تصاویر
رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: خانه تاریخی اقتداری با قدمتی بیش از 150 ساله، خانه صنایع دستی شهرستان را در دل خود جای داده و این روزها میزبانی رویایی و خاطره انگیز برای مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت وگو با خبرنگار رودآور؛ از خانه دکتر اقتداری به عنوان یکی از بناهای تاریخی تویسرکان یاد کرد و گفت: این خانه بیش از 150 سال قدمت داشته و در دوران قاجار توسط به فردی به نام آقارضا محودی در محله زرهان بنا شده است.

وی برخورداری از دو طبقه، چهار حیات مرکزی و داشتن قنات اختصاصی در سالیان دور را از ویژگی این بنا اعلام کرد و افزود: آب قنات در کانالی سرپوشیده قرار داشته و به حوض های هر چهار حیات انتقال داده می شده تا فضایی سرسبز و پر طراوت به خانه ببخشد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان عنوان کرد: در حال حاضر خانه صنایع دستی شهرستان در این مکان واقع شده و هرزچندگاهی نیز به عنوان نمایشگاهی برای معرفی صنایع دستی در ایام تعطیلات از آن استفاده می شود.

ترکاشوند تصریح کرد: برخی این روزها خانه اقتداری را با عنوان خانه صنایع دستی می شناسند و این روزها و میزبانی رویایی و خاطره انگیز برای مسافران و گردشگران نوروزی شده است. 
انتهای پیام/ز

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان