آخرین اخبار

14. آبان 1396 - 13:48   |   کد مطلب: 31354
صرافی غیر مجاز بدون اجازه بانک مرکزی وارد خرید و فروش ارز می شوند و سفته بازی و دلالی را افزایش داده و سبب نوسان بازار ارز می‌شوند .

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز پایانی نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور اعتراض آمیز افرادی بودیم که به سبب سرمایه گذاری در موسسات اعتباری دچار خسران شده بودند  و به گفته خودشان مسئولین نیز پاسخ های قانع کننده ای به آنها نداده بودند .

اما سوال اینجاست ؛ بانک مرکزی که نتوانسته موسسات اعتباری را مدیریت و از حق مردم دفاع کند چگونه می تواند بر عملکرد صرافی هایی نظارت کند که تعداد زیادی از انها مجوز از بانک دریافت نکرده و اصطلاحاً صرافی غیر مجاز به آنها گفته می شود برابر مفاد ماده (11) قانون پولی و بانکی کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و طلا، تعهد یا تضمین پرداخت‌های ارزی و صدور و ورود ارز و همچنین نظارت بر معاملات ارزی کشور از جمله وظایف و مسئولیت‌های مبرهن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنظیم‌کننده نظام پولی و اعتباری کشور است. همچنین بر اساس تبصره (1) ماده 96 قانون برنامه پنجم و آیین‌نامه‌های قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی، هرگونه فعالیت در حوزه صرافی فقط با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میسر بوده، صرافی‌ها باید از این بانک مجوز فعالیت دریافت کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان