آخرین اخبار

10. اسفند 1393 - 20:27   |   کد مطلب: 17599
یک پژوهشگر گفت: وی ضعف مدیریتی و یا گاهی عدم مدیریت منطقی از سوی مدیران را مهمترین عامل عملکرد ضعیف برخی کارمندان است.

به گزارش خبرنگار رودآور، آزاده نظری؛ پژوهشگر جوان تویسرکانی است که در آخرین مقاله خود با عنوان "بررسی علل کارگریزی"  به برخی مشکلات جامعه امروز درباره کارگریزی برخی کارمندان از مسئولیت خود و یا عدم پویایی جوانان برای اشتغال به کار پرداخته است. وی دانشجوی ترم چهارم رشته حقوق است که تاکنون مقالات مختلف علمی، پژوهشی ارائه داده است.

این پژوهشگر در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره چگونگی انتخاب موضوع مقاله خود، گفت: با توجه به اینکه در برخی ادارات، کارمندانی هستند که حال به هر دلیلی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می کنند و پاسخگوی مردم نیستند تصمیم گرفتم درباره علل این کارگریزی تحقیق کنم.

وی ضعف مدیریتی و یا گاهی عدم مدیریت منطقی از سوی مدیران را مهمترین عامل عملکرد ضعیف برخی کارمندان برشمرد و اظهار کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد عمده کارگریزی کارمندان مذکور به دلیل عدم نظارت بر عملکرد آنان است، چرا که اگر نظارتی جامع بر وظایف تعریف شده کارمندان باشد، آنان می توانند به دور از هر هیاهویی پاسخگوی ارباب رجو باشند.

این محقق افزود: در این مقاله راهکارهایی هم برای مدیران در راستای بهره مندی مطلوب از نیروی انسانی ادارات ارائه شده است که از جمله می توان به برگزاری دوره های آموزشی از سوی مدیران در راستای افزایش دانش کارمندان اشاره کرد تا نیروی انسانی با تجربه و آموزش دیده بتواند مطالبات مردمی را جوابگو باشد.

نظری با بیان اینکه مدیران نباید با بی تفاوتی نسب به اقدامات کارمندان خود برخورد داشته باشند، تصریح کرد: نظارت جامع  پبا یک برنامه ریزی منطقی در ادارات، زیباسازی فضای کار، برگزاری جلسات هم اندیشی در راستای تبادل نظر و بهره مندی مدیران از پیشنهادت و انتقادات کارمندان وظیفه شناس و آزادی عمل در چارچوب ضوابط و قوانین به کارمندان در حوزه کاری از دیگر عواملی است که یک مدیر می تواند با به کارگیری آن در ارتقاء عملکرد کارمندان اثربخش باشد.

پیشرفت هر جامعه در گرو رشد اقتصادی آن جامعه است

 وی پیشرفت هر جامعه را در گرو پیشرفت اقتصادی آن جامعه دانست و گفت: اقتصاد پویا زمانی به دست می آید که بیکاری در جامعه کاهش یافته و از نیروی انسانی به نحوه شایسته ای بهره مند شد.

نظری از دیگر اهداف نوشتن مقاله خود را فرار برخی جوانان از روی آوردن به شغل برای کسب درآمد عنوان و اظهار کرد: یک روی سکه مشکل بیکاری در جامعه ما عدم اشتیاق جوانان برای برنامه ریزی زندگی خود و کار کردن است.

وی ابراز کرد: گاهی اوقات هم جوانان جویای کار هستند اما با مشکلات بسیاری دسته و پنجه نرم می کنند و استعداد هم دارند، اما زمینه های لازم برای به نمایش گذاشتن استعدادهای بالقوه خود ندارند که آن هم ناشی از ضعف مدیریتی است و در این جا دیگر کاهلی از سوی جوانان نیست چرا که زمینه انجام کار برای آنان فراهم نشده است.  

این پژوهشگر افزود: در کشور ما متأسفانه به تحقیقات و پژوهش ها در زمینه های اجتماعی و علوم انسانی آن طور که باید و شاید توجه نمی شود، در صورتی که بسیاری از مشکلات یک جامعه را می توان با تحقیقات و پژوهش ها ریشه یابی کرد و با در اختیار قرار دادن آنان به مسئولان مشکلات را تا حدی مرتفع کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان