آخرین اخبار

23. مرداد 1398 - 22:47   |   کد مطلب: 19758
همانطور که می دانیم، امروزه با پیشرفت تکنولوژی اجتماعی و ارتباطات و تغییراتی که در قوانین فرهنگی به وجود آمده است، وقتی وارد حیطه عشق و روابط عاشقانه می شویم، با چالشهای بسیار زیادی در این زمینه روبرو می شویم.

به گزارشرودآور به نقل از DOCTOR OZ همچنین میبینیم که هدایت کردن یک رابطه عاشقانه به سمت صحیح، نیاز به مهارت ها و سیاستهای ویژه ای دارد. بدین منظور دکتر آز چند نکته ساده را در این مورد بیان می کند که باعث می شود همه چیز در ابتدای رابطه راحت ترو کم دردسرتر پیش برود:

1- از طریق پیام کوتاه یا دیگر نرم افزارهای اجتماعی ارتباط برقرار نکنید!

ارتباط از طریق پیام کوتاه مخصوصا در شروع یک رابطه عاطفی، بدون شک تاثیرات منفی از قبیل سوءتفاهمات، سوءبرداشتهای رفتاری، سوءتعبیر، فرضیات اشتباه در مورد یکدیگر و تصمیم های عجولانه در مورد یکدیگر به جا می گذارد .

شما بسیاری از اطلاعات مهم در مورد احساسات شخص که از طریق تن صدا و لحن او به شما منتقل می شود را از دست می دهید. از طرف دیگر وقتی منظوری از این طریق بیان می شود و متقابلا پاسخی داده می شود؛ حتما مفهوم به درستی درک نمی شود. پس تا جایی که می توانید از صحبت کردن با اس ام اس بپرهیزید و فقط مسایل کاملا معمولی و روزانه را از این طریق با هم در میان بگذارید تا صحبتهای جدی و طولانی. بدین ترتیب از بروز بسیاری از مشکلات غیر ضروری جلوگیری می شود.

2- همه رازهای خود را سریع آشکار نکنید!

اینکه فردی خیلی زود اسرارش را در رابطه جدید برملا کند؛ حاکی از این است که این فرد؛ مرزهای محکمی ندارد، خیلی احساساتی و وابسته است . بهتر است در شروع رابطه هر چه کمتر احساساتی برخورد کنید . هرچه بیشتر مرزهای خود را نگه دارید،دیرتر احساسات ، شما را به سمت روابط جنسی می کشاند که بدین ترتیب بهتر می توانید موجب رشد رابطه شوید . بسیاری از رفتارها مثل ترس، افسردگی ، ناامیدی، آسیب رساندن و خشم ممکن است پس از مدتی نمایان شوند که هرچه به طرف مقابل کمتر نزدیک شده باشید، کمتر هم آسیب می بینید.

3- اطلاعات مربوط به رابطه عاطفی خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک نگذارید!

بهتر است اطلاعات مربوط به رابطه تان مثل عکس را در رسانه های اجتماعی مثل سایت فیسبوک و از قبیل آن به اشتراک نگذارید. همچنین طرف مقابل شما هم باید برای احترام به شما و رابطه بین شما، این کار را انجام ندهد. در غیر این صورت رابطه شما وارد چالش خواهد شد. پیدا کردن راههایی از این قبیل و عمل به آنها تا حد زیادی از به وجود آمدن مسایل پیچیده می کاهد. پس تا می توانید از بیان مسایل خصوصی خود در این فضاها پرهیز کنید.

4- در ابتدای رابطه بیش از حد " خوب " نباشید !

گرچه خوب و مهربان بودن در رابطه ایده خوبی است ولی یک سری از تحقیقاتی که در دانشگاه کلمبیا انجام شده اند؛ بیان کرده اند که زیرکانه رفتار کردن و با سیاست عمل کردن نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

رفتارهای بسیار مبالغه آمیز و بیش از حد متعصبانه، بر خلاف آنچه فکر می کنید، بیشتر باعث به وجود آمدن حس وظیفه و استرس می شوند که در نهایت موجب کاهش تاثیر مثبتی می شمند که شما در حال به وجود آوردنش بوده اید.

5- در رابطه " بازی" نکنید!

جدا از فیلم بازی کردن و ماسک گذاشتن روی رفتارها و احساسات واقعیتان بپرهیزید! برای مثال، اگر شما واقعا کسی را دوست دارید، جوری رفتار نکنید که به او علاقه ندارید یا او برایتان بی اهمیت است.

شجاعت ، صداقت و روراستی بهترین راه برای ساختن و پی ریزی یک رابطه صحیح است که در نهایت متجر به سلامت رشد آن نیز می شود. همچنین اینگونه رفتار، روی احساس طرف مقابل هم تاثیر می گذارد.

در مورد افرادی که در مقابل ماسک اطرافیان آسیب پذیرند، این کار نتیجه منفی به همراه خواهد داشت. پس اکر واقعا اصرار به وانمود کردن چیزهایی داری که در واقعیت وجود ندارند، به یاد داشته باشید که در بلند مدت به مشکل بر می خورید. پس هرچه بیشتر با صداقت رفتار کنید و رفتارها و احساسات واقعی خود را نشان دهید.

مترجم : الناز علیزاده - خانواده ایرانی

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان