آخرین اخبار

23. اسفند 1394 - 23:56   |   کد مطلب: 22045
در قالب برنامه سوگواره یاس نبوی برگزار شد؛
مراسم شام غربیان بانوی دو عالم و تجلیل از سادات+تصاویر
کارشناس فرهنگی قرآنی اوقاف تویسرکان از برگزاری عزاداری سالروز شهادت حضرت زهراء(س)، مراسم شام غربیان بانوی دو عالم و تجلیل از سادات در قالب برنامه سوگواره یاس نبوی در امامزاده های شاخص این شهرستان خبر داد.

«مهدی محمد‌ظاهری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: سوگواره یاس نبوی ویژه برنامه ای است که چندین سال است به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در امامزاده های شاخص تویسرکان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این برنامه در امامزاده ابراهیم (ع) سرابی، امامزاده زید بن علی (ع) شاهزید، امامزاده باباپیرعلی (ع) شهر فرسفج، امامزاده علی اصغر (ع) روستای ولاشجرد و امامزاده محمد (ع) روستای شان آباد برگزار شد.

کارشناس فرهنگی قرآنی اوقاف تویسرکان افزود: همچنین امشب مراسم شام غربیان بانوی دو عالم و تجلیل از سادات نیز در قالب رنامه یاس نبوی در راستای ارج نهادن و به ویژه تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه برگزار شد.

محمدظاهری کارشناس فرهنگی قرآنی اوقاف تویسرکان انس و الفت بیشتر با قرآن کریم ، پاسخگویی به سؤالات دینی را از اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: برگزاری نماز جماعت، نمایشگاه آرامش بهاری و توزیع برشورهای فرهنگی از دیگر اقدامات اداره اوقاف تویسرکان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به مکان‌های آرامش و قطب فرهنگی در ایام نوروز سال 93 است.

محمد‌ظاهری تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه هایی فرصتی مناسب برای تبدیل شدن آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی را فراهم می سازد.

وی همچنین از عزاداری عصر امروز مردم تویسرکان در امامزاده های سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این برنامه هیئت های مختلف و دسته های عزاداری با نوحه خوانی و سینه زدن در غم شهادت حضرت فاطمه زهراء(س) عزاداری کرده و اشک ماتم ریختند.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان