آخرین اخبار

17. تير 1398 - 7:48   |   کد مطلب: 23911
«سمیه قمری» عضو تیم ملی کیک بوکسینگ بانوان، کسی که با متانت و وقار دخترانه خود در مسابقات و میادین ورزشی حضور یافته و با حجاب و رفتارش مروج اسلام و توسعه دهنده آن در صحنه های ورزشی بین المللی است.

به مناسبت هفته حجاب بر آن شدیم با یکی از دختران این سرزمین که با وجود حضور در مسابقات بین المللی با حجاب اسلامی وارد میدان می شود و با این حجاب برگرفته از عفاف معصومی رقیبان خود را شکست می دهد، بر قله های افتخار محجبه می ایستاد و به آن می بالد، به گفت و گو بنشینیم.

«سمیه قمری» عضو تیم ملی کیک بوکسینگ بانوان، کسی که با متانت و وقار دخترانه خود در مسابقات و میادین ورزشی حضور یافته و با حجاب و رفتارش مروج اسلام و توسعه دهنده آن در صحنه های ورزشی بین المللی است.

او که دانشجوی ارشد رشته حقوق است، 14 سالی می شود به ورزش های رزمی روی آورده و در رشته ورزشی کیک بوکسینگ فعالیت دارد، سابق بر این در ورزش های دیگری چون بسکتبال و آمادگی جسمانی نیز فعالیت داشته و در مسابقات بستکبال در سطح استان، سال ها قبل مقام آور بوده است.

سابقه چهارساله قمری در تیم ملی کیک بوکسینگ بانوان، او را به ورزشکاری پخته در میادین ورزشی تبدیل کرده است به طوری که در مسابقات جهانی 2015 اسپانیا، عنوان نائب قهرمانی این مسابقات را کسب می کند.

قمری عناوین کسب شده دیگری همچون؛ پنج دوره قهرمانی کیک بوکسینگ کشور، عضویت در تیم ملی هنرهای فردی در سال 87، عضویت در تیم ملی ووینام در سال 92، عضویت در تیم ملی کیک بوکسینگ سال 93، مقام اول مسابقات اوروآسیا در سال 2010 گرجستان، مقام اول مسابقات تورنمنت2009 در کشور ترکیه و حائز کاپ تکنیک 2016 آلمان را در کارنامه درخشان ورزشی خود دارد.

زمانی که به گفت و گو با این قهرمان می نشینیم از سختی های اوایل روی آوردن به این رشته ورزشی رزمی می گوید، آنجا که گاه، گاه اطرافیان او را از آموختن کیک بوکسینگ یا بهتر بگوییم ورزش حرفه ای نهی می کردند و اما او، هر روز با تشویق های صمیمیانه خانواده و استادش بیشتر از روز قبل با اراده ای قوی، علاقه اش بیشتر می شد تا اینکه با وجود سرسخت بودن این ورزش رزمی توانست در مسابقات کشوری و بین المللی به آرزوی خود یعنی دست یافتن به عناوین قهرمانی برسد و احساسش هم، تأییدی بر این مدعا بود که در ورزش های انفرادی رودتر به موفقیت دست می یابد.

نائب قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ تحصیل را رها نکرده و برنامه آینده اش اتمام دوره ارشد در رشته حقوق است و ادامه تحصیل در این رشته تا مدارج بالاتر، تا بتواند وکیل خوبی برای این آب و خاک باشد.

مربیگری تیم ملی، داوری بین المللی و قهرمانی جهان از برنامه های پیش روی قمری است که با وجود نبود امکانات که آن را تنها سختی این رشته رزمی می داند مصمم  برای رسیدن به آن ها است.

می گوید که برای موفقیت در این رشته ورزشی همیشه باید خود را آماده نگه داشت، او حمایت مسئولان از قهرمانان و ایجاد انگیزه برای آنان با در اختیار گذاشتن امکانات را خواستار است.

قمری خانواده اش را بهترین و مؤثرترین یار و مشوق خود معرفی می کند و از تلاش های استاد و رییس اداره ورزش و جوانان تویسرکان که در حد توان برایش سنگ تمام گذاشته اند قدردانی می کند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان