آخرین اخبار

17. مهر 1395 - 8:10   |   کد مطلب: 24504
سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه 44 موقوفه برای روضه خوانی سالار شهیدان امام حسین(ع) در شهرستان موجود است، گفت: قدیمی ترین این وقف نامه ها مربوط به 204 سال پیش است.

به گزارش خبرنگار رودآور، از گذشته های دور انواع وقف های برای روضه خوانی سید الشهداء(ع) و یاران با وفایش در جای جای کشورمان وجود داشته است، از اختصاص مکانی برای ساخت حسینیه گرفته تا برپایی تکایا و توزیع نذری و این روزها گاهی هم پرداخت هزینه آبونمان برق جزیی از وقف هایی است که خیراندیشان برای جمع آوری توشه آخرت خود وقف می کنند.

و محرم که می شود سوز دل ها هم بیشتر شده و وجود وقف نامه هایی با قدمت بسیار در تویسرکان در راستای روضه خوانی سید الشهداء(ع) نشان از عشق و ارادات مردم این دیار به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

«حمیدرضا نوروزی» سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از وجود 44 موقوفه در راستای تأمین هزینه های روضه خوانی برای مناسبت های محرم و صفر در تویسرکان خبر داد و گفت: عمل به نیت واقفان خیر اندیش از اولویت های این اداره است.

وی اظهار کرد: در حدود 60 درصد از موقوفات تویسرکان مرتبط با روضه خوانی، تعزیه داری و عزاداری برای ائمه اطهار(ع) است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: 204 سال پیش اعظم کریم دوست بخشی از موقوفه مسجد باغوار را برای عزاداری سالار شهیدان قرار داد.

نوروزی همچنین افزود: مرحوم حاج محمد‌علی نوری در سال های بسیار دور هم درصدی از درآمد حاصله از پنج هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه خود را برای روضه خوانی امام حسین(ع) و یاران ایشان قرار داد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان