آخرین اخبار

16. دى 1395 - 8:43   |   کد مطلب: 26030
در حالی که به نظر می رسد استضیاح دو وزیر راه و شهرسازی و آموزش و پرورش قطعی است اما اینکه برخی نمایندگان از عدم این اقدام صحبت به میان آورده اند، هنوز مشخص نیست که چرا نمی خواهند استیضاح انجام شود تا وزیر راه حداقل به مردم پاسخی درباره ناوگان فرسوده ریلی کشور دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ حادثه برخورد دوقطار در سمنان ماجرای استیضاح وزیر راه و ترابری را قوت بخشید، استیضاحی که به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس قطعی است و بعد از بررسی برنامه ششم توسعه انجام می شود.

در این باره «امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار وردآور، گفت: تمامی افرادی که نامه استیضاح وزیر راه را امضاء کرده اند همچنان منتظر هستند تا بررسی برنامه ششم به اتمام برسد و این مسئله را در مجلس پیگیری کنند.

استضیاح وزیر راه همچنان قطعی است

وی اظهار کرد: رخ دادن حادثه برخورد دو قطار درسمنان از اصلی ترین موارد استیضاح است که چندین جلسه در این باره هم در کمیسیون و کمیته مربوطه بررسی شده است و تمامی امضاء کنندگان اصرار بر استیضاح دارند تا پاسخی به مردم داده شود.

هم اکنون همه چیز به جز برنامه ششم توسعه در مجلس تعطیل است

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر از آنجا که برنامه ششم توسعه در مجلس بررسی می شود همه چیز تعطیل است اما در این فاصله آن هایی که امضاء کرده اند مصمم هستند و به طور حتم بعد از این مدت پیگیر مسائل مطرح شده مربوط به استیضاح وزیر راه هستند.

خجسته همچنین درباره استیضاح آموزش و پرورش گفت: در این باره نیز تاکنون 40 نماینده موضوع استیضاح را مطرح و امضاء کرده اند و بررسی این مورد هم به بعد از بررسی ششم توسعه موکول شده است.

در حالی که بسیاری از نماینگان دیگر همچون فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از مصم بودن نمایندگان بر استیضاح وزیر راه حرف به میان آورده اند، هستند برخی دیگر از نمایندگان و عمدتاً عضو فراکسیون امید مجلس که استیضاح را به نظر جدی نگرفته اند.

برای استیضاح، امضاء نمایندگان باید تا روز آخر پای برگه بماند

در این باره نیز «علی‌رضا هاشم‌زایی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: هنوز مرکب تصدی گری وزیر آموزش و پرورش خشک نشده و استیضاح وی جدی نشده است، از این دست نمونه ها ما مشاهده کرده ایم چرا که استیضاح زمانی جدی می شود که امضاء نمایندگان به حد مجاز برسد و تا روز آخر پای برگه بماند.

وی اظهار کرد: در این صورت است که دستور لازم برای پاسخگویی وزیر به وی ابلاغ می شود، اما در حال حاضر نمایندگان درگیر برنامه ششم توسعه هستند و مسائل دیگری را نمی توان به صورت جدی تحلیل کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: درباره وزیر سابق آموزش و پرورش هم به این گونه شد و تعداد امضاءهایی که پای برگه برای استیضاح وزیر بود کم و زیاد می شد تا آنکه روحانی دست به ترمیم کابینه زد.

هاشم‌زایی هم همچون دیگر نمایندگان عنوان کرد: مسئله استیضاح ها به بعد از بررسی برنامه ششم توسعه موکول شده است.

به گزارش خبرنگار رودآور، در حالی که به نظر می رسد استیضاح دو وزیر راه و شهرسازی و آموزش و پرورش قطعی است اما اینکه برخی نمایندگان از عدم این اقدام صحبت به میان آورده اند، هنوز مشخص نیست  که چرا نمی خواهند استیضاح انجام شود تا وزیر راه حداقل به مردم پاسخی درباره ناوگان فرسوده ریلی کشور دهد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان