آخرین اخبار

26. دى 1395 - 22:55   |   کد مطلب: 26214
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان گفت: واحدهای صنفی فاقد پروانه در همدان به اداره امور مالیاتی معرفی شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد دلشادی امشب در اجلاس ماهانه اتاق اصناف با بیان اینکه بخشودگی صد درصدی جرایم به شرط تعیین تکلیف فراهم شده است، اظهار کرد: اتحادیه‌ها موظف هستند واحدهای صنفی فاقد پروانه را به دستگاه‌های مشخص شده در قانون پنجم توسعه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بخشودگی جرایم به واحدهای صنفی فاقد پروانه تعلق نخواهد گرفت، افزود: برای نصب صندوق‌های فروش نیز هیچ اقدامی انجام نشده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه اداره امور مالیاتی به طور صد درصد الکترونیکی خواهد شد، تصریح کرد: اما مراجعه‌کنندگان حاضر به پذیرش این تغییر و تحولات نبوده و همکاری لازم را انجام ندادند.

وی با بیان اینکه اکثر اتحادیه‌ها حاضر به درجه‌بندی میزان مالیات اصناف نشدند، ادامه داد: اداره امور مالیاتی آمادگی کامل برای همکاری با اصناف را دارد.

دلشادی با اشاره به اینکه صورت وضعیت‌های فروش با فاکتورهای خرید، فروش و اظهارنامه‌ها باید همخوانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرگونه مغایرت باعث رد شدن دفاتر و علی‌الرأس شدن مالیات خواهد شد.

وی با بیان اینکه حاضر به رأی یک‌طرفه در پرونده‌های مالیاتی نیستیم، گفت: به هیأت‌های دادرسی اعلام خواهد شد که اعضا جلسه را ترک نکنند مگر اینکه رأی نهایی صادر شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه حاضر به جریمه شدن هیچ فردی نیستیم، اظهار کرد: بخشودگی جرایم مسؤولیت دارد و ما بیشتر به دنبال این هستیم که هیچ فردی جریمه نشود تا مسؤولیت بخشودگی را بپذیریم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سازمان مالیاتی باید وضعیت اتحادیه‌ها را رسیدگی می‌کرد که در این زمینه کوتاهی شده است، افزود: در برنامه پنجم توسعه اعلام شد که اظهارنامه شرط استفاده از معافیت‌های مالیاتی شد.

دلشادی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها برای حل و فصل مالیات‌ها باید مراجعه کنند، تصریح کرد: اظهارنامه سفید شامل معافیت نمی‌شود و باید همه اعداد و ارقام در آن ذکر شده باشد.

وی ادامه داد: صادرکنندگان نیز باید همه اعداد و ارقام و جمع میزان صادرات انجام شده را در اظهارنامه ذکر کنند، در غیر این صورت تمام فعالیت‌های شامل مالیات می‌شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه افراد فاقد پروانه کسب به اداره امور مالیاتی معرفی شود، خاطرنشان کرد: بر اساس حجم فعالیت مالیات وصول می‌شود وواحدهای صنفی برای درجه‌بندی باید به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی همدان نیز با اشاره به اینکه استان همدان رتبه اول شناسایی مودیان جدید مالیاتی در حوزه ارزش افزوده را دارد، افزود: حدود 32 اتحادیه در ارزش افزوده ثبت نام کردند و 15 اتحادیه هنوز مراجعه نکرده‌اند.

فرشید حسنی با اشاره به اینکه حق عضویت معاف است اما باید در اظهارنامه درج شود، تصریح کرد: اظهارنامه برای هر دوره ارزش افزوده ارائه شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه اظهارنامه برای شفافیت مالی است، ادامه می‌دهد: این اقدام برای روشن شدن خرید و فروش در کشور است که بتوان آن را پیگیری کرد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی همدان  با اشاره به اینکه برای استفاده از معافیت باید اسناد لازم موجود باشد، خاطرنشان کرد: بدون وجود دفاتر و اسناد لازم و حداقل حسابداری نمی‌توان از معافیت مالیاتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان