آخرین اخبار

28. دى 1395 - 23:37   |   کد مطلب: 26262
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همدان با تولید سالانه بیش از 400 هزار تن یونجه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رودآور؛ امیر لاهوتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌سطح زیرکشت یونجه استان همدان 42 هزار و 342 هکتار است. 

وی اظهار کرد: 7.7 درصد سطح زراعی قابل کشت کل کشور به همدان اختصاص دارد و همچنین همدان با تولید سالانه 484 هزار 688 هزار تن یونجه رتبه 9 کشور را در تولید این محصول به نام خود کرده است. 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 400 هزار تن از یونجه تولیدی در داخل استان مصرف شده و مابقی به سایر استان های کشور صادر می شود. 
وی اضافه کرد: یونجه همدان به صورت علوفه خشک به استان های تهران، اصفهان ، البرز و خراسان و همچنین سایر نقاط کشور ارسال می شود. 
وی با بیان اینکه بذر علوفه یونجه در استان همدان فراوری و آماده شده و به سایر استان‌ها ارسال می‌شود ‌اضافه کرد: ارقام یونجه این استان به سرما مقاوم بوده و ارتفاع آن از سایر ارقام بیشتر است و همچنین سه تا چهار چین در هر فصل زراعی قابل برداشت است.
وی ادامه داد: یونجه، گیاهی است که در اذهان عمومی تنها به درد علوفه دام می‌خورد و این در حالی است که استفاده‌های فراوان از این گیاه پرفایده می توان برد.
وی با بیان اینکه این گیاه از اولین گیاهان دارویی شناخته‌ شده برای بشر است ادامه داد: 10 درصد اراضی زراعی این استان زیرکشت انواع محصولات علوفه ای نظیر یونجه، ماشک، گاودانه، جو و ذرت علوفه است. 
استان همدان در بخش کشاورزی یکی از قطب های تولیدی مهم کشور است و هم اکنون از نظر ارزش افزوده این استان 3.2 تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.
از لحاظ وزنی 4.5 درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در استان همدان تولید می شود و در سطح اقتصادی نیز این استان در بخش کشاورزی ارزش افزوده 29 درصدی را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به سالهای گذشته رشد بیشتری داشته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان