آخرین اخبار

12. بهمن 1400 - 0:25   |   کد مطلب: 26507
فرزند شهید مفتح می گوید: امام خمینی(ره) پایه های بنیادین جمهوری اسلامی را در جوار مزار شهدا بنا کردند و با اتکا به خدا فریاد برآوردند؛ که دولت تعیین می کنند، آن هم با پشتیبانی ملت و این شد سرآغاز یک نهضت برای بیداری جهان اسلام.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در تاریخ ایران اسلامی، روز دوازدهم بهمن ماه از ایام الله است، روزی که قلب های یک ملت باند فرود مجاهد تاریخ ساز جهان معاصر شد.سالروز ورود خمینی کبیر(ره) به ایران، آنهم پس از 15 سال تبعید.

مردم سر از پا نمی شناختند، یکی گل و شیرینی توزیع می کرد و دیگری خیابان ها را آب و جارو و آن یکی هم دسته انتظامات را دور هم جمع کرده بود و گروه سرودی ویژه برای استقبال از یک رهبر عالیقدر در جهان اسلام آماده بود.

گرچه هوای بهمن ماه سرد بود و سرد و مخالفت های بختیار برای ورود امام بیشتر و بیشتر می شد، اما بختیار هم به ماننده شاه در برابر اراده فولادین این ملت نتوانست دوام بیاورد.

*مسئولیت ستاد استقبال از امام بر عهده شهید مفتح بود

آن روزها مسئولیت ستاد استقبال از امام را آیت الله دکتر محمد مفتح بر عهده داشت.از این رو با محمدمهدی مفتح فرزند آن شهید گرانقدر به گفت و نشستیم تا از حال و هوای  12 بهمن 1357 بیشتر بدانیم.

رودآور: از انقلاب بگویید و وظیفه ای که بر عهده داشتید؟

مفتح: آن روزها جوانی 21 ساله بودم و در کنار سایر دوستان خود مسئولیت انتظامات مراسم استقبال از ورود امام را عهده دار بودم.

* روزها قبل از آمدن امام؛ درب خانه تهرانی ها به روی شهرستانی ها باز بود

رودآور: از شهید مفتح برایمان بگویید، مسئولیتشان چه بود؟

مفتح: شهید مفتح از سال ها قبل به مانند ملت آزادیخواه ایران خود را برای چنین روزهایی آماده می کرد، او و دیگر دوستان صمیمی اش همچون شهید محلاتی و شهید مطهری با تعدادی از علما و روحانیت ستادی برای استقبال از امام تشکیل دادند، باید تمامی جوانب بررسی می شد، چرا که هیچ انتظاری از بختیار به عنوان عامل قتل و عام مردم در راهپیمایی ضد شاهنشاهی نداشتیم و هر لحظه خطر جان امام و مردم را می توانست تهدید کند.

پیش بینی حضور میلیونی مردمی هم برای مراسم اسقبال شده بود و باید امکانات لازم از قبیل اسکان آنانی که از روزها قبل از سراسر ایران به پایتخت برای استقبال آمده بودند فراهم می شد.اما نکته جالب آن که تهرانی ها درب خانه یشان را بر روی شهرستانی ها گشوده بودند.

*نخستین حرف های امام(ره) برای آغاز یک نهضت جهانی در جوار شهدا زده شد

رودآور: از روز استقبال بیشتر برایمان بگویید:

مفتح: استقبال میلیونی از رهبر کبیر انقلاب با شکوه و در میان اشک های ذوقی بود که از گونه های انقلابیون جاری بود، آن روز همه یک دست و یک رنگ انقلابی بودند.شهید مفتح چند تیم موتورسوار محافظ هم در نظر گرفته بود، اما زمانی که امام بر قلب این ملت فرود آم،د جمعیت آنقدر فشرده و بیشتر و بیشتر شدد که موتورسواران دیگر در میان آن جمعیت بیشمار دیده نمی شدند.

با این وجود آرامش خاصی در دل های همگان موج می زد و خطری جان امام را تهدید نکرد.امام در لحظات اولیه قدم گذاشتن در وطنش، بنا را بر آن گذاشتند تا حرف های اولیه ایجاد یک جمهوری اسلامی را در جوار شهدا و در بهشت زهراء عنوان کنند و همین گونه هم شد.

ما هم که جزء انتظامات بودیم دست در دست یکدیگر سعی می کردیم تا راهی از میان جمعیت باز شود و امام بتواند حرف های ناگفته خود را از پشت تریبون بگویند.

امام با دلی از آرامش و اطمینان به خداوند هستی، جملاتش را شمرده شمرده بیان کرد و فریاد برآورد؛ که "دولت تعیین می کند، آن هم به پشتوانه ملت."

به گزارش رودآور؛ بی تردید پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سایه توکل به خدا، ولایت پذیری، رهبری دینی و مذهبی و حضور پرشور و شعور مردم شکل گرفته است.و امام نه تنها به ما بلکه به تمام آزادیخواهان جهان جرأت طوفان شدن داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان