آخرین اخبار

27. بهمن 1395 - 7:27   |   کد مطلب: 26808
با توجه به مشکلات پیش روی اهالی برخی روستاها در تویسرکان به علت عدم برفروبی مناسب، خواسته آنان از مسئولان تویسرکانی این است که، برفگیر بودن مناطق روستایی خرمرود این امر را می طلبد که حداقل یک راهدارخانه موقت وفصلی در این دهستان احداث شود.

به گزارش خبرنگار رودآور، به دنبال بارش برف سنگین در چند روز اخیر در تویسرکان برخی از دهیاران با وجود کمبود امکانات و بسیار بودن مشکلات دست به کار شدند تا معابر روستایی را برفروبی کنند.

برخی از مناطق روستایی در تویسرکان در نقاط مرتفع تری نسبت به مرکز شهرستان قرار دارند، از این رو حجم بارش ها در این روستاها بیشتر است و برفروبی هم با مشکلات بسیاری روبرو می کند با این حال هستند برخی دهیارانی که به هر دری می زنند تا با تجهیزات اندک بتوانند به کمک مردم بیایند.

قمری دهیار روستای کندر در این باره می گوید: برفروبی در همان ساعات اولیه بعد از بارش در این روستا انجام شده است.

وی به وجود زباله و تهدید آن برای محیط زیست و آلوده شدن روستا هم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه از پرداختن به این موضوع هم غافل نبودیم و جمع آوری زباله ها در همان روزای برفی هم به قوت خود در روستای کندر انجام می شد.

در روستای وردآورعلیا هم اوضاع به این منوال است و کریم نادربیگی دهیار این روستا به خبرنگار رودآور گفت: کل مسیر برفروبی شده توسط دهیاری در این روستا در بارش های اخیر11کیلومتر بوده است.

البته با تمام این مشکلات و کمک ها هستند عده ای از دهیاران دهستان خرمرود که از عملکرد راهداری تویسرکان شاید به نوعی گلایه مند باشند و می گویند چرا جاده های دهستان خرمرود باید در آخرین ساعات بازگشایی شود و باوجود برفگیر بودن منطقه آیا نباید دستگاهی برای برفروبی دراین دهستان مستقر شود.

و اما راهداری هم در این باره حرف هایی برای گفتن دارد که تعداد روستاهای تویسرکان بیش از 100 روستا است و با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات و به ویژه ماشین های برفروب، نمی شود در همان ساعات اولیه به طور همزمان هم جاده های اصلی و مواصلاتی را عاری از برف کرد و هم تمام روستاها را.

به گزارش رودآور؛ اقدامات برخی دهیاران در راستای برفروبی معابر روستایی در حالی است که اهالی تعدادی دیگر از روستاهای تویسرکان از عدم برفروبی معابر و جمع آوری زباله در روستاهایشان گلایه مند هستند.

 خواسته مردم این مناطق از مسئولان تویسرکانی آن است که، برفگیر بودن مناطق روستایی خرمرود این امر را می طلبد که حداقل یک راهدارخانه  موقت وفصلی در این دهستان احداث شود.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان