آخرین اخبار

27. بهمن 1395 - 7:50   |   کد مطلب: 26809
به مناسبت فرار رسیدن 27بهمن ماه سالروز شهادت شهید سید ناصر سوری
شهید سوری یکی از فرماندهان طراح عملیات های دوران دفاع مقدس بود+تصاویر
بنابر روایت یکی از همرزمان شهید سیدناصر سوری یک بار که دشمن را دور زده بود و در نزدیکترین سنگر دشمن به دیده بانی مشغول بود و در عین مشکلات سینه، نفس ها را حبس کرده تا دشمن را غافل کند.

به گزارش خبرنگار رودآور، امروز 27 بهمن ماه است و سالروز شهادت شهید سید ناصر سوری از این رو بر آن شدیم تا به معرفی این شهدی ولامقام تویسرکانی بپردازیم.

پاسدار شهید سید ناصر سوری (موسوی نیا)

نام پدر : سید حسن

تاریخ شهادت : 27/11/64

محل شهادت: فاو

 فرازی از زندگی نامه شهید :

شهید سید ناصر سوری سال 1336 در خانواده ای مذهبی در روستای نجفیه چشم به جهان گشود. نامبرده دوران کودکی و نوجوانی را در دامن پاک پدر و مادر خود و همدوش با آن ها در کار کشاورزی که آن زمان داشتند طی کرد.

این شهید بزرگوار دوران سربازی خود را در سال 1354 الی 1356 همزمان با آخرین دوره خدمت سربازی در رژیم منحوس پهلوی  در قبل از انقلاب و همچنین اوج مبارزات مردم مبارز ایران در تهران گذراند، چه در طول خدمت سربازی  و چه در زمان نوجوانی خود لحظه ای از مبارزه با رژیم ستم شاهی دست برنداشت.

شهید سوری فرمانده ای لایق، شجاع و توانمند بود و در زهد و پارسایی زبانزد خاص و عام بود و در امر مبارزه و عملیات های شبانه و مبارزه ، طراحی قوی و محکم بود.

وی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و پس از مدتی به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در مدتی که  تا زمان شهادتش که در این ارگان مقدس حضور داشت ، مسئولیت های مختلف از جمله «مسئول آموزش سپاه و سازماندهی بسیج، مسئول عملیات سپاه، مسئول گروه و بهترین تیرانداز در غرب، مسئول محور در کردستان، معاون محور غرب کشور گردان های طرح لبیک،  فرمانده گروهان در عملیات پر فتوح رمضان، فرمانده گروهان غواصان در عملیات حماسه ساز والفجر8» و در بیشتر عملیات مناطق جنگی غرب و جنوب  حضور فعال داشتند. وی برای کسب اطلاعات عملیات بعضاً چند روز به گشت و شناسایی می رفتند .

شاید خیلی ها اطلاع نداشتند که سید مشکلات درمانی بسیار داشت، اما هیچ موقع آشکار نمی کردند، بنابر روایت یکی از همرزمان شهید یکبار که دشمن را دور زده بود و در نزدیکترین سنگر دشمن به دیده بانی مشغول بود و در عین مشکلات سینه، نفس ها را حبس کرده تا دشمن را غافل کند .

 و عاقبت در 27 بهمن ماه سال 68 در عملیات پیروزمندانه  والفجر 8 واقع در منطقه عملیاتی فاو دعوت حق را لبیک گفت و به عنوان دومین شهید یک خانواده متدین و انقلابی به دیار باقی شتافت. برادر کوچکتر وی شهید سید واسع سوری نیز در سال 1363 در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود. 

بخشی از وصیت نامه شهید:

 ..... سلام بر تو ای سرور و سالار شهیدان کربلا ، حسین ابن علی (ع) جان عالم به فدای تو که با اهدای خون خود درس آزادی و آزادگی را به ما آموختی .  ......... ای عزیزان هوشیار باشید اگر ما خانه و کاشانه خود را رها کرده ایم نه بخاطر کسی یا چیزی بوده است فقط و فقط برای رضای خدا و ادای دین خود به اسلام و قرآن و امام زمان (عج) بوده است ....... ای برادران و خواهران گرامی شما را به خدا قسم می دهم که امام و فقیه عالیقدر زمان را تنها نگذارید ،دسته دسته نشوید و حق جو و حق پرست باشید.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان