آخرین اخبار

27. اسفند 1396 - 0:18   |   کد مطلب: 27455
این روزها شهروندان فرسفجی با بناهای تاریخی زیبای شهر خود به ویژه کاروانسرای شاه عباسی که در عصر صفویه بنا شده است، خود را برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در هر گوشه و کناری از سرزمین زیبای کشورمان بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد که نشان دهنده هویت ملی ما است، هویت ملی برگرفته از احترام به اقشار مختلف جامعه، هویتی برخاسته از تمدن عظیمی که با تلفیق با دین مبین اسلام، جهانی تر شده است.

در این میان هستند کاروانسراهایی که به طور عمده در مسیر عتبات عالیت برای رفاه حال مردم در طول قرن ها پیش ساخته شده اند و کاروانسرای شاه عباس صفوی در شهر فرسفج؛ یکی از 999 کاروانسراهایی است که توسط شاه عباس برای مسافران و زائران کربلای معلا و نجف اشرف بنا شد و حالا این روزها، این کاروانسرا پذیرای مهمانان نوروزی است.

برای به نمایش گذاشتن زیبایی های این محل گاهی هم ورزش صبحگاهی به صورت همگانی و یا دیگر برنامه های فرهنگی در این کاروانسرا برگزار می شود تا با رسانه ای شدن این رویدادها مردم جای جای کشورمان بیش از پیش با این بنای تاریخی آشنا شوند.

به گزارش رودآور؛ این کاروانسرا، در 23 کیلومتری جنوب غربی تویسرکان و پنج کیلومتری جاده تویسرکان کنگاور و در مجاورت روستای فرسفج قرار گرفته است.

کاروانسرای شاه عباسی که عمدتاً به خاطر امنیت تجارت و استراحتگاه مسافرین و کاروان ها یی که به قصد تجارت، سیاحت و زیارت از عتبات عالیات سفر می کردند ساخته شده است کاروانسرا در سالهای ۱۰۳۸ تا ۱۰۶۵ به سبک معماری دوره صفویه با پلانی تقریبا مستطیل شکل و مساحت چهار هزار متر مربع ساخته شده است.

کاروانسرایی با شکوه با چهار هزار مترمربع و پلان مستطیل شکل و  نیزحجره های متعدد، مکانی که گاهی از آن حتی برای داد و ستد هم استفاده می کردند.

این بنای تاریخی در سال 1373 ثبت آثار ملی می شود و این روزهای می تواند محلی زیبا برای بازدید گردشگران باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان