آخرین اخبار

6. ارديبهشت 1396 - 22:38   |   کد مطلب: 28122
يك مدرس حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بايد دولت را عالمانه نقد كرد، گفت: مهمترین مسأله حضور حداکثری مردم در انتخابات و پس از آن انتخاب اصلح است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی‌یمین عصر امروز در کمیته جوانان و دانشجویان ستاد حجت الاسلام رئیسی در همدان با بیان اینکه امروز ما ساخته دیروز ماست، اظهار کرد: در زمان قاجار قشری به نام روشنفکران در جامعه به وجود آمدند در حالی که در آن زمان 97 درصد افراد بی‌سواد بودند و تنها سه درصد سواد داشتند که بیشتر نیز روحانیون بودند.

وی با بیان اینکه در زمان امیرکبیر در زمان صدارت خود نوع دیگری از آموزش را بنیان‌گذاری کرد، افزود: طبقه‌ای که به آرامی ایجاد شد و با خارج کشور ارتباط دارند، روشنفکر گفته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این قشر به دنبال آسیب‌شناسایی عقب‌افتادگی ایران برآمدند، تصریح کرد: برخی از این روشنفکران نسخه پیچیدند که باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم.

وی با بیان اینکه برخی نیز چون سیدجمال‌الدین اسدآبادی نسخه پیشرفت ایران را بازگشت به اسلام راستین می‌دانستند، ادامه داد: روشنفکران غرب‌گرا با دین در ستیز بودند، این رویکرد بیشتر در حزب توده ظهور و بروز یافت که البته در انقلاب اسلامی نیز تأثیر نداشته و از جامعه حذف شدند.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه قشر دیگر روشنفکران غرب‌گرای لیبرال بودند که هشت سال نیز در زمان اصلاحات امور کشور را به دست گرفتند، خاطرنشان کرد: این افراد که اندیشه آنها را می‌توان در مجله کیان یافت، سنگر به سنگر پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه سکولارها امروز کمرنگ شدند، گفت: امروز طیف سکولار و بی‌دین برای کاندیداتوری ریاست جمهوری وارد نشده‌اند و ما همه نامزدهای ریاست جمهوری را اسلام‌گرا می‌دانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی کلیات دین را پذیرفته و تنها تفاوت‎هایی در جزییات دارد، اظهار کرد: اسلام آمریکایی، اسلام را محدود به مرزهای جغرافیایی می‌داند و اولویت را ایران می‌داند در حالی که در اسلام ناب محمدی، مرزها عقیدتی است و همه کشورهای مسلمان در این محدوده به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه در اسلام ناب فرهنگ بر اقتصاد مقدم است، اما در اسلام آمریکایی اقصاد هدف است، افزود: وقتی مانور اشرافیت در حال رخ دادن است و رسانه ملی نیز برخی از مانورها را نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه  اسلام آمریکایی می‌گوید ما مسؤول بردن افراد به بهشت نیستیم، تصریح کرد: با وجود همه این‌ها اسلام سکولار از اسلام آمریکایی خطرناک‌تر هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به دلیل اینکه یزید نفاق آشکار را جلوه داد، علیه او برخاست در حالی که در مقابل معاویه که نفاق پنهان را پیش می‌برد، مماشات کرد، ادامه داد: عبدالکریم سروش می‌گوید که شهادت خشونت‌طلبی است اما روحانی از شهادت به خوبی یاد می‌کند که این یاد کردن حتی در ظاهر برای ما از نفاقی که آشکار شده، مطلوب‌تر شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز از اسلام سکولار عبور کرده و دیگر به آن برنمی‌گردیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که از اسلام آمریکایی نیز عبور کرده و به اسلام ناب برسیم.

وی با بیان اینکه کوبیدن آقای روحانی به نوعی خودزنی است و نباید برخی از ادبیات‌ها را به کار برد، گفت: 6 نفری که از شورای نگهبان بیرون آمدند صالح بوده و باید به فرموده مقام معظم رهبری به دنبال اصلح باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری نقدی که به نظام آسیب برساند، حرام است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نورزوی خود نقد کردن را به ما آموختند، در نقد باید عملکرد دولت را نقد کرد نه اینکه عملکرد دولت را به نظام منتسب دانست که به هیچ وجه چنین نیست.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز مهم است، حضور حداکثری مردم در انتخابات است، ادامه داد: اصل اول مشارکت و اصل دوم انتخاب اصلح است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دغدغه اول افراد ولایتمدار باید مشارکت حداکثری باشد، خاطرنشان کرد: طبق فتوای همه مراجع حضور در انتخابات واحب شرعی است و ما باید دنبال اصلح بگردیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تغییر رأی افرادی باشید که قصد شرکت در انتخابات را ندارند، گفت: وقتی آقای آشنا از عبارت «سگ» استفاده می‌کنند به دنبال جنگ روانی هستند.

حسینی با بیان اینکه باید آرامش خود را حفظ کنیم و به هیچ وجه توهین نکنیم، اظهار کرد: ممکن است که در دانشگاه‌ها اقدامات خلاف عرف انجام دهند تا افراد تهییج بشود، نباید وارد این بازی‌ها که گاهی نیز بخشنامه‌ای است شد تا از آن سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نقد دولت نیاز به مسئله چندان عجیبی نیست، افزود: باید به یقینیات بپردازیم و دولت را نقد عالمانه کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از نقاط قوت حجت‌الاسلام رئیسی، سلامت ایشان است، تصریح کرد: حجت‌الاسلام رئیسی سوابق خوبی در زمان دادستانی کل کشور بر جا گذاشت که باید این سوابق را به خوبی مطرح کرده و برای مردم تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه توانایی مدیریتی از دیگر نقاط قوت آقای رئیسی است، خاطرنشان کرد: آقای رئیسی عالم و مجتهد است و ولایت مداری ویژگی شاخص او؛

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان