آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1396 - 8:55   |   کد مطلب: 28413
یک زنبوردار جوان تویسرکانی با بهره مندی از تسهیلات اقتصاد مقاومتی و 100 کندوی عسل به طور مستقیم و غیر مستقیم برای 6نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اقتصاد مقاومتی با شعار و حرف و حرف و حرف اجرایی نمی شود، اقتصاد مقاومتی تنها با برگزاری همایش های آن چنانی با صرف هزینه های بسیار در زندگی مردم اجرایی نمی شود، اقتصاد مقاومتی نیاز به تفکر نگاه به درون دارد و اعتماد به استعدادهای داخلی و ظرفیت ها و ثروت هایی همچون نیروی جوان و امکانات خدادادی در کشورمان.

از جمله این امکانات طبیعی بهره مندی از فضای سرسبز و پر از گل های با طراوت مناطق خوش آب و هوای تویسرکان است که این روزها تعدادی از جوانان تویسرکانی در راستای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی گام های مؤثری برداشته اند و با بهره ندی از کندوهای عسل و تولید این محصول نه تنها برای خود بلکه برای چندین نفر هم اشتغالزایی کرده اند.

در این بین به سراغ «مصطفی ظاهری» یکی از جوانانی است که متأهل بوده و صاحب یک فزند دختر به نام باران.

او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مدیریت بازرگانی تا مقطع ارشد ادامه داده است و از آن جا که شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا نکرده، برای تأمین معیشت زندگی خود و خانواده اش به پرورش زنبور عسل و تولید این محصول مقوی روی آورده است.

این زنبوردار موفق تویسرکانی می گوید: با دست روی دست گذاشتن و به امید آن که آیا مسئولان به وعده های خود عمل کنند نمی توان زندگی را چرخاند و از پس خرج و مخارج های این روزهای زندگی برآمد، از این رو به زنبورداری که برایم روحیه آور بوده است، روی آورده ام.

ظاهری در ادامه به وجود ناعدالتی های فرصت های شغلی از سوی برخی ادارت و متولیان آن هااشاره کرد و گفت: گرچه برای مدرک تحصیلی ام زحمت بسیار کشیده ام و رنج های بسیار برده ام آن هم با هزینه سنگین این روزها، اما امروز خوشحالم که به ناحق پست و مسئولیتی را از کسی نگرفته ام و به کاری دیگر مشغول شده ام تا بتوانم لقمه نانی حلال برای خانواده ام کسب کنم.

او می گوید: تعداد کندوهای من در ابتدا 20 تا 30 کندو بود اما با دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی تویسرکان کارم را توسعه دادم و در حال حاضر با 100 کندوی عسل در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی می توانم سالانه 30 تا 35 میلیون تومان درآمد کسب کنم.

این جوان کارآفرین تویسرکانی تصریح کرد: اگر نظارتی دقیق بر بازار فروش عسل باش این میزان درآمد بیشتر می شود، چرا که زنبورداران همچنان به دلیل وجود واسطه ها و دلالان سود چندنانی به دست نمی آورند و انتظار می رود مسئولان چاره ای برای بازار فروش این محصول پر خاصیت بیاندیشند و تنها حرف از حمایت از تولیدکننده نزنند و در عمل برادری خود را ثابت کنند.

ظاهری از جابه جایی کندوهایش در پاییز و زمستان به مناطق گرمسیری هم می گوید، آن جا که به واسطه همین تعداد کندوها به طور مستقیم برای یک نفر و غیر مستقیم برای 10 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

او از خواص بسیار عسل و حتی نیش زنبور عسل هم حرف ها به میان می آورد و از شغلی که دارد احساس رضایت می کند، در کنار زنبورداری در تکه زمین کوچکی که دارد به کشاورزی مشغول است تا به گفته خودش از پس هزینه های سنگین خرج و مخارج این روزها برآید.

این زنبوردار موفق تویسرکانی تجربه 10 سال زنبورداری خود را هم در اختیار دیگر دوستان خود می گذارد تا آنانی که جویای کار هستند بتوانند از فرصت ها و امکانات طبیعی تویسرکان استفاده کرده و منبع درآمد هرچند ناچیزی برای خودشان فراهم سازند.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان